اعلام زمان برگزاری «جشن تکلیف» دختران و پسران


اعلام زمان برگزاری «جشن تکلیف» دختران و پسران

 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در مدارس سراسر کشور اعلام کرد که در دی ماه جاری «جشن تکلیف» نمادین در تمام مدارس و استان‌ها با حضور ۷۴۰ هزار دانش آموز دختر و در اسفند ماه جاری جشن تکلیف پسران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، میکائیل باقری با اشاره به برگزاری برنامه نور چشم (مجموعه فعالیت‌های حوزه اقامه نماز در مدارس سراسر کشور) گفت: این فرایند آموزشی و تربیتی غیر از مربیان پرورشی، با هم افزایی همه معلمان مدارس بخصوص معلمان دانش آموزان در آستانه تکلیف دختران (دوم و سوم دبستان) و پسران(هفتم و هشتم دبیرستان)  اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: هرآنچه درباره نماز در کتب درسی داشتیم جمع آوری و احصاء شده و محتواهای مکمل در قالب رمزینه های سریع پاسخ ارائه خواهد شد. به عنوان مثال آموزش وضو و نماز در رمزینه ها به صورت ویدئویی بارگذاری شده است. این محتواها به تایید ستاد اقامه نماز کشور رسیده است. 


مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه بچه‌ها از آنجا که کتاب درسی دارند به این محتواهای مکمل نیز دسترسی خواهند داشت گفت: مشارکت اولیاء نیز در رویکرد جدید دیده شده است. به عنوان مثال مسابقات احکام دانش آموزی را با همراهی والدین برگزار می‌کنیم، به عنوان مثال دانش‌ آموزان دختر با مادرانشان مسابقه می دهند. 


باقری ادامه داد: در دی ماه جاری جشن تکلیف نمادین در تمام مدارس و استان‌ها با حضور ۷۴۰ هزار دانش آموز دختر و در اسفند ماه جاری جشن تکلیف پسران برگزار می‌شود. برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز منطقه‌ای و استانی و در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اجلاس سراسری نماز دانش آموزان در استان فارس برگزار و از فعالان نماز در طرح‌های مختلف تقدیر می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال ساماندهی ائمه جماعات مدارس هستیم و از آبان ماه دوره های آموزشی ائمه جماعات را با کمک ستاد اقامه نماز برگزار می‌کنیم. 

باقری با اشاره به اینکه ۹۶۰ نمازخانه مدارس در دست تکمیل داریم گفت: سرانه استاندارد نمازخانه مدارس کشور ۵۰ سانتی متر مربع است که اکنون بر اساس آمارها ۲۷ سانتی متر مربع است. 

به گزارش ایسنا، سرگزی، معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز نیز با بیان اینکه ستاد اقامه نماز در کنار مجموعه‌های فرهنگی خدماتی را برای آحاد جامعه به ویژه نسل نو ارائه می کند گفت: علاوه بر اینها، برای دانش آموزان در کنار آموزش و پرورش، پاسخگویی به شبهات نماز، نشست‌های گفتمانی برگزار می‌کنیم. نشست‌های تخصصی برای افزایش مهارت والدین و معرفی شیوه‌هایی برای دعوت به نماز را نیز در دستورکار داریم. 

وی افزود: اجلاس سراسری نماز، امسال در تهران برگزار می‌شود که جزئیات و زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.