azmoon

اخبار و مقالات
آموزش مجازی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان آموزش مجازی و تاثیر آن بر یادگیری دانشآموزان شیوع کرونا سبب شد تا در بسیاری از کشورها به آموزش مجازی به عنوان یک ضرورت توجه شود. در کشور ما نیز اهمیت استفاده و توسعه از این نوع آموزش از مواردی است که بیشتر باید به آن پرداخت. در این مقاله قصد داریم به آموزش مجازی و تاثیر آن بر یادگیری دانشآموزان بپردازیم. آموزش مجازی در یک نگاه برای این که بتوانیم تاثیر آموزش مجازی را به خوبی تحلیل کنیم نیاز است که در مورد این شیوه از آموزش و نکات مربوط به آن اطلاعاتی داشته باشیم. در واقع آموزش مجازی به ترکیبی از امکانات اینترنتی از جمله استفاده از نرمافزارها، اپلیکیشنها و شبکههای اجتماعی گفته میشود که مبنای آموزش در آنها بر پایه استفاده از اینترنت و فضای مجازی است. این روش آموزشی به منظور استفاده از امکانات آموزش از راه دور و توسعه زیرساختهای آموزشی مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از روش آموزش مجازی میتواند به معنای پایان بسیاری از محدودیتها برای افراد مختلف از نظر سنی و موقعیت جغرافیایی باشد. بنابراین بهرهمندی از مزایای این روش آموزشی میتواند به رعایت عدالت آموزشی در سیستم آموزش کشور منجر شود اما نباید فراموش کرد که استفاده از آموزش مجازی نیازمند زیرساختهایی است که تنها در صورت وجود آنها میتواند به معنای واقعی مفید واقع شود. نقش آموزش مجازی در یادگیری باید پذیرفت که آموزش مجازی یکی از شیوههای متعارف آموزشی در سراسر دنیا است و اگر تمام زیرساختهای مورد نیاز برای این روش آموزشی مهیا باشد، از جمله روشهای آموزشی مدرن و مورد توجه کارشناسان متخصص در زمینه آموزش و پرورش است. شیوههای آموزشی خلاقانه به گفته بسیاری از پژوهشگران استفاده از اینترنت به عنوان یک بستر مناسب در آموزش میتواند منجر به دستیابی به شیوههای خلاقانه آموزشی شود. به علاوه این که استفاده از روشهای مدرن آموزشی میتواند نتایج خوبی برای دانش آموزان در پی داشته باشد. آموزش دانش آموز محور در این روش آموزشی شیوههای سنتی آموزش معلم محور، جای خود را به شیوههای مدرن آموزشی دانش آموز محور میدهند و معلم تنها نقش راهنما را برعهده خواهد داشت، همین مسئله است که به دانش آموز کمک میکند تا از روشهای مختلفی برای رسیدن به آموزشهای مورد نیاز استفاده کرده و مطالب را به صورت مفهومیتر بیاموزد. انعطافپذیری در ساعات درسی ضمن این که در آموزشهای مجازی انعطافپذیری بیشتری در ساعت مطالعات و آموزش وجود دارد که به دانش آموز امکان میدهد تا در زمان هایی که تمرکز بیشتری دارد به یادگیری پرداخته و به این ترتیب راندمان آموزشی بالاتر خواهد بود. استفاده از شیوههای ترکیبی آموزشی استفاده از شیوههای ترکیبی جلوههای صوتی و بصری و محتواهای چند رسانه ای به دانش آموزان امکان می دهد تا از لوازم و امکانات بیشتری برای آموزش بهره بگیرند. درحالی که در آموزشهای سنتی دانش آموز به جز کتاب درسی معمولا منبع دیگری برای مطالعه در اختیار نخواهد داشت. به گفته کارشناسان استفاده از جلوههای بصری در آموزش نقش موثری دارد و میتواند قدرت تجسم دانش آموزان را به شکل چشمگیری افزایش دهد. دسترسی سریع و آنلاین به منابع وقتی پای آموزش مجازی در میان است به آن معنا است که شما به جدیدترین منابع درسی به صورت آنلاین دسترسی خواهید داشت و این امکان برای شما فراهم است که بتوانید نکات مهم و کلیدی هر درس را تنها با یک کلیک و در اسرع وقت در اختیار داشته باشید، اکثر این منابع رایگان و قابل دانلود هستند و به این ترتیب در وقت و هزینه دانش آموز صرفهجویی میشود. دسترسی به کلاسها بدون محدودیت مکانی در آموزش آنلاین این امکان برای دانش آموز فراهم است که بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی به راحتی تمام منابع آموزشی را در اختیار داشته باشد. ضمن این که تمام اطلاعات به صورت یکسان در اختیار همه دانش آموزان در سراسر کشور قرار خواهد گرفت. روشهای حمایتی در آموزش مجازی کدامند خوشبختانه در سالهای اخیر، آموزش مجازی در کشور ما مورد توجه قرار گرفته و در دوران همهگیری کرونا به اهمیت آن پی برده شده، این نکته بسیار حائز اهمیت است که فقط آموزش مجازی برای یادگیری و درک کامل مطالب کافی نیست و همراه این کلاسهای آنلاین برای بهبود بخشیدن یادگیری میتوان از مکملهایی مثلکتابهای کمک درسیاستفاده کرد تا در کنار کتاب درسی و استفاده از آموزش مجازی، یک ترکیب قدرتمند آموزشی را ایجاد و این سبک از آموزش را با موفقیتهای بیشتری همراه کند. ضمن این که سایتهای بسیاری وجود دارند که کلاسهای مجازی درسی برگزار میکنند، در این آموزشگاههای مجازی کلاسهای آنلاین به صورت زنده برگزار میشود و دانشآموز میتواند به راحتی با معلم ارتباط داشته باشد و سوالات خود را به صورت آنلاین از او بپرسد. با افتخار میتوان گفت انتشارات بین المللی گاج در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا توانسته است خدمات آموزشی خود را بصورت مجازی و زنده طبق آخرین روش تدریس دبیران و تغییرات کتابهای درسی و بهرهمندی از برترین معلمان کشوری با عنوانمدرسه آنلاین گاجدرسایت دکتر آیکیوارائه دهد. مراقب بهداشت و سلامت چشمها باشید از آنجایی که در استفاده از کلاسهای مجازی به جلوههای بصری بیشتر پرداخته شده است، باید مراقب سلامت چشمها بود، به ویژه این که گوشیهای هوشمند و تبلت دارای نور آبی است که استفاده مداوم از آنها به سلامت چشمها بسیار آسیب میرساند. در این بخش به بیان نکاتی میپردازیم که رعایت کردن آنها به سلامت چشمهای دانش آموزان کمک بسیاری میکند. پلک زدن را فراموش نکنید وقتی به صفحه تلفن هوشمند خود خیره شدهاید چشمان شما در معرض خشک شدن قرار دارند، برای این که از این اتفاق جلوگیری کنید باید به صورت مداوم و هر چند دقیقه یک بار چشمان خود را مدام باز و بسته کرده و پلک بزنید تا رطوبت چشمهای شما تامین شود. به علاوه این عمل باعث میشود که فوکوس کردن چشمها روی مطالب بهبود پیدا کرده و با تمرکز بیشتری بتوانید مطالب را دنبال کنید. بهتر است هر ۱۵ دقیقه یکبار ده بار پلک بزنید. روشنایی صفحه را تنظیم کنید روشنایی بیش از حد و یا کم نور بودن صفحه موبایل یا تبلت میتواند باعث ایجاد عدم تمرکز در چشمها شود. بهتر است نور صفحه گوشی یا تبلت متناسب با فضایی که در آن قرار دارید تنظیم شود. سایز فونت مناسب انتخاب کنید تنظیم بودن سایز فونت و کنتراست می تواند به راحتی بار اضافی روی چشمها را بر میدارد. فاصله گوشی را با چشم تنظیم کنید بهترین فاصله میان چشمها و صفحه گوشی یا تبلت ۴۰ سانتیمتر است، ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما اگر نمیخواهید به مرور زمان چشمهای شما ضعیف و نزدیک بین شود بهتر است خود را عادت دهید که این فاصله را حفظ کنید. راهکارهای تمرکز در کلاس آنلاین یکی از مهمترین نکات در افزایش بهره وری مطالعه داشتن تمرکز است، برای این که در کلاسهای مجازی و آنلاین تمرکز بهتری داشته باشید بهتر است به نکاتی که در این بخش به آنها اشاره شده است توجه کنید. سعی کنید زمانی پای آموزش مجازی بنشینید که از نظر ذهنی و بدنی در آرامش کامل قرار داشته باشید، گرسنگی، تشنگی، خستگی یا مشغله فکری باعث میشود تا نتوانید تمرکز لازم روی مطالبی که میخوانید یا میشنوید نداشته باشید. وسایل مورد نیاز خود را قبل از شروع آموزش مهیا کنید. بهتر است تمام لوازم و وسایل مورد نیاز خود از جمله کتاب، دفتر، برگه یادداشت خودکار یا هر وسیله مورد نیاز دیگر را قبل از این که شروع به مطالعه کنید کنار خود بگذارید. یک گوشه دنج و آرام از خانه را به عنوان مکانی برای مطالعه و آموزش قرار دهید، بهتر است مکانی که انتخاب میکنید از نظر تهویه، گرما و سرما و همچنین نور مناسب مورد بررسی قرار دهید. هرچه مکان انتخابی شما آرامبخشتر باشد مطمئنا با تمرکز بیشتری به یادگیری خواهید پرداخت. کلام آخر با توجه به نیاز جامعه امروز به شیوههای مدرن آموزشی به ویژه آموزش آنلاین به نظر میرسد باید به مهیا کردن زیرساختهای لازم برای این مدل از آموزش توجه بیشتری داشت. ضمن این که وجود کتابهای کمک درسی جامع و مکمل میتواند نقش مهمی در تاثیر بهتر آموزشهای مجازی داشته باشد. دانشآموزان باید بیشتر به پژوهش و بررسی نکات درسی پرداخته و از معلم انتظار راهنمایی داشته باشند، استفاده از مقالات آنلاین آموزشی، مطالعه مطالب موجود در سطح نت در مورد نکات درسی و همچنین استفاده صحیح از کتب درسی و کتابهای کمک درسی میتواند به یادگیری بهتر کمک کند. خانوادهها نیز موظفند بستر مناسب برای یادگیری آنلاین دانش آموزان و همچنین مهیا کردن محیطی آرام و بدون استرس جهت افزایش تمرکز برای مطالعه در منزل را در اختیار دانشآموز قرار دهند، نظارت بر میزان یادگیری دانشآموز و همچنین ارزیابی مداوم دانشآموز از جمله موارد دیگری است که خانواده میتواند برای بهبود یادگیری برعهده داشته باشد. گاج مگ بیشتر بخوانید ...
موانع یادگیری کدام است؟ موانع یادگیری کدام است؟ در تعریف یادگیری گفته شده است کهیادگیری، عبارت است از تغییرات نسبتا دائمیدر رفتار، که بر اثر تجربه و تمرین حاصل میشود. اهمیت و ارزشیادگیری در نزد آدمیهنگامینمایان میشود که ما را از تمام آنچه آموختهایم، محروم سازند؛ در این صورت، اگرچه از نظر فیزیولوژییک فردی بالغ و طبیعی خواهیم بود، اما از نظر مسائل روانی به دوره کودیک باز خواهیم گشت و در نتیجه از ادامه زندگی باز خواهیم ماند. هر یک از ما به نحوی در فرایندیادگیری با مشکل مواجه هستیم. ممکن است که این مشکل به طور عمده و قابل ملاحظهای پدید نیاید؛ در آن صورت، با اصلاح روشها و از میان بردن مشکلات یادگیری، خود را به حد مطلوب میرسانیم. وجود مشکل اساسی در فرایندیادگیری، امری است که به دلایل مختلف بروز میکند. در این مقاله میکوشیم تا شما را با برخی از آنها آشنا سازیم. نداشتن هدف و انگیزۀ کافی برای یادگیری هدف، ایجاد انگیزه میکند. وقتی هدف، متناسب با علاقهها، تواناییها و امکانات اجرایی یادگیرنده باشد، در او علاقه برای یادگیری به وجود میآورد. در بسیاری از مواقع، نداشتن هدفی مشخص، روشن، قابل دسترس و متناسب با یادگیرنده و امکانات اجرایی او، باعث میشود که یادگیری به خوبی انجام نشود. یادگیری به انگیزه نیاز دارد، و انگیزه، میل و رغبت برای رسیدن به یک هدف معین است. هرچه انگیزه برای یاد گرفتن بیشتر باشد، فرد در راه رسیدن به آن هدف، کوشش و فعالیت بیشتری میکند؛ مثلا نوجوانهایی را میشناسیم که در درس ریاضی ضعیف هستند و اطلاعات بسیار کمی درباره آن درس دارند؛ در حالی که در فعالیتی مانند فوتبال، وضع دیگری دارند و با علاقه و دقتی خاص، برنامههای فوتبال را دنبال میکنند و اطلاعات دقیق و وسیع آنها در این زمینه، تعجبآور است. تفاوت میان معلومات درسی، مانند ریاضی، و فعالیتی مانند فوتبال، در ذهن این نوجوانان در این است که فوتبال، مورد علاقه و توجه آنهاست، حال آنکه درس مورد نظر، چنین علاقهای را در آنها ایجاد نمیکند؛ بنابراین، هنگامیکه انگیزه برای یاد گرفتن وجود داشته باشد، فرد در راه فراگیری آن کوشش میکند و در غیر این صورت، معمولا درصدد یاد گرفتن برنمیآید و در این زمینه اقدامی نمیکند. عدم توجه و دقت کافی به منظور آموختن طبق مطالعات صورت گرفته در مراکز آموزشی، ییک از مسائلی که بسیاری از مربیان مطرح میکنند بیتوجهی یا بیدقتی دانش آموزان نسبت به مطالب آموختنی است. کارشناسان تعلیم و تربیت، بیتوجهی یا بیدقتی را مهمترین علت یاد نگرفتن این افراد میدانند. برای اینکه شخص چیزی را به خوبی فهمیده و یاد بگیرد، باید ابتدا به آن توجه کند. به طور کلی، هرچه بیشتر به چیزی توجه کنیم، بهتر آن را درک میکنیم. اشخاصی که دارای تواناییهای حسی (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و بساوایی) سالمیهستند و میتوانند آنها را به درستی به کار برند، اغلب به خاطر ندیدن یا نشنیدن چیزهایی که در محیط آنهاست، فرصتهایی را که برای یادگیری آنها فراهم شده است، از دست میدهند. علت اساسی بروز این امر، در عدم توجه کافی به آن چیزی است که میخواهیم آ ن رایاد بگیریم. برای حل این مشکل باید بدانیم که چگونه یادگیرندگان به چیزی توجه میکنند، و از آن مهمتر اینکه چرا به چیزی توجه نمیکنند. علتهای بیتوجهی بیتوجهی به آن چیزی که میخواهیم آن رایاد بگیریم، علتهای زیادی دارد. در اینجا به شرح چند علت عمده آن میپردازیم: الف: نبودن علاقه و انگیزه کافی:معمولا اشخاص به چیزی که بیشتر علاقه داشته باشند، بیشتر توجه میکنند. ییک از علتهای عدم توجه (دقت نکردن) به یک چیز، نداشتن علاقه لازم به آن است؛ از این رو، باید بدانیم که چگونه یادگیرنده را به آنچه که لازم است یاد بگیرد، علاقهمند کنیم. ب: جالب نبودن محرک:در بسیاری از مواقع، مطالب درسی طوری مطرح میشود که توجه فرد را به خود جلب نمیکند؛ یعنی با این فراگیر مایل به یاد گرفتن مطالب درسی است، به خاطر جالب نبودن موضوع، یا اصلا به آن توجه نمیکند و یا آنکه پس از مدت کوتاهی، خسته و بیعلاقه به موضوع میشود. پیشنهاد گاج مگ: اهمیت خواب در یادگیری برای اینکه چنین اشکالی پیش نیاید، باید آموختنیها جالب باشند تا توجه و دقت فراگیران را به خود جلب کنند. ج: وجود موانع و عوامل بازدارنده توجه:گاه با اینکه مطالب درسی جالب است و یادگیرنده به آن توجه نیز دارد، این توجه ادامه نیافته و پایدار نمیماند و محرکهای مختلفی برای چند لحظه، مانع تمرکز فرد و توجه وی به فعالیتی مانند حل مساله ریاضی یا از برکردن یک شعر شده و موجب حواس پرتی او میشوند؛ یعنییادگیرنده، متوجه چیزی میشود که آن چیز، به دلیلی از مطالب درسی برای وی جالبتر است و جذابیت بیشتری دارد؛ یا اینکه ذهن او متوجه چیزی از قبیل: صدای تصادف اتومبیلها در خیابان، صدای بوق قطار، به هم خوردن در، زنگ تلفن، زنگ در خانه، سر و صدای بچهها در خانه، دیدنیا شنیدن بازی دوستان در خیابانیا در حیاط مدرسه، شنیدن صدای بلند معلم از کلاس مجاور و میشود که ممکن است مزاحم وی باشد. چنین حالتی طبیعی است. فرد سالم وباهوش باید نسبت به آنچه در اطرافش میگذرد، توجه داشته باشد. معمولا این حواسپرتی مدت زیادی طول نمیکشد و شخص مجددا متوجه کاری که به انجام آن مشغول بوده است، میشود. مهم آن است که زمان این حواسپرتی، کوتاه بوده و ادامه پیدا نکند و شخص قدرت بازگشت دوباره به مطلب و تمرکز روی آن مطلب را داشته باشد. گذشته از مواردی که ممکن است توجه یادگیرنده را مدتی بر هم زند، گاهی با این مشکل روبرو میشویم که فردی که با علاقه مشغول آموختن مطلب یا انجام کاری است، به علت قرار گرفتن در وضعیتی تازه، مانند: وارد شدن مهمان یا دعوت شدن به بازی از طرف دوستان یا دیدن برنامه مورد علاقه در تلویزیون، به کار قبلی خود، که با علاقه به آن مشغول بوده است، بر نمیگردد. اگریادگیرنده، در طی روز درسهایی داشته که مستلزم توجه و دقت زیاد بوده، و از طرفی فرصتی برای تفریح نداشته است، وقتی به خانه میآید، پر از انرژی حرکتی (مکانیکی) است و میخواهد این انرژی را مصرف کند؛ لذا کارهای دیگر، او را به خود جلب میکند، و از طرفی چون ذهنش خسته است به آموختن توجه نمیکند. به غیر از مواردی که پیش از این به آنها اشاره شد، گاه شخص به خاطر آنچه در درونش میگذرد، نمیتواند به موضوع یا مطلب آموختنی توجه کند. پیشنهاد گاج مگ: راهکارهای بالا بردن قدرت یادگیری طبیعی است کودکی که به خاطر بیماری درد میکشد یا گرسنه و خسته است ویا نگران وضع مالی یا سلامتی پدر و مادر و دیگر اقوام خویش است، نمیتواند به خوبی به آنچه گفته میشود، توجه و دقت کافی نماید. بدین ترتیب است که بیتوجهی یادگیرندگان، گاه به خاطر بروز عواملی درونی (حواسپرتی، درد، نگرانی و اضطراب، افسردگی، تخیلات، خستگی، گرسنگی و) یا برونی (رویدادهای زمان درس در خانه و مدرسه، و) است که مانع توجه و دقت وی به آنچه آموختنی است، میشود. رشد ناکافی جسمانی و روانی قدرت یادگیری، به میزان رشد جسمانی و روانی (ذهنی، عاطفی، اجتماعی و اخلاقی) ما بستگی دارد. یک کودک سالم در سن پنج سالگی به آن درجه از رشد ذهنی خود نرسیده است که مثلا مثلثات یا لگاریتم را (با روشهای معمول آموزش) یاد بگیرد. در این مورد، ناتوانی کودک (دریاد گرفتن مثلثات یامطالب پیچیده) به خاطر اشکال یا نقص جسمانی و روانی وی نیست، بلکه به این خاطر است که ذهن او هنوز رشد کافی نکرده است و وی نمیتواند بسیاری از مسائل مشکل ذهنی را بفهمد و آن را حل کند. این مساله، در مورد بسیاری از کودکانی که زودتر از سن معمول به مدرسه رفته و آمادگی کامل ذهنی و عاطفی نداشتهاند، نیز مشاهده میشود. ما با این تجربه مکررا روبرو بودهایم که دانشآموزی در کلاس خود موفق و با نشاط بوده است و اطرافیان او سعی کردهاند که با وادار کردن وی به انجام کار و فعالیت ذهنی بیشتر، حتی در تعطیلات تابستان، در یک سال، دو کلاس را طی کند. انجام این کار اغلب موجب میشود که دانش آموز، گاهی سال بعد، و در بسیاری از موارد دو یا سه سال بعد، افت تحصیلی و مشکلات رفتاری بسیاری مانند: پرخاشگری، افسردگی و انزوا و پیدا کند؛ لذا هر نوع جهش در روند تحصیلی، باید پیشاپیش به طور دقیق بررسی شود؛ زیرا این چنین جهشهایی، که همراه با از دست دادن بعضی از امکانات تجربی است، باعث میشود که فرد، نه تنها در کوتاه مدت، بلکه در زندگی آینده خود نیز دچار دشواریها و ناسازگاریهای فردی و اجتماعی مختلف شود. نداشتن زمینه قبلی (معلومات پایه) برای یادگیری توانایی فرد برای فراگیری، در موارد بسیار، به زمینه یا پیشینه معلومات وی بستگی دارد؛ به طور مثال، برای اینکه یک نوجوان لگاریتم را به خوبی و درستی بفهمد، باید قبلا چهار عمل اصلی را یاد گرفته باشد؛ یا اگر بخواهیم به شخصی راجع به رشد کودک چیزی بیاموزیم، باید ابتدا او را با اصول و مبانی رشد جسمانی و روانی کودک آشنا کرده و بعد از آن، مطالب پیچیدهتر را برای وی مطرح کنیم. اگر سعی کنیم به یک نوجوان، بدون آنکه با اطلاعات پایه آشنایی داشته باشد، مطالب پیچیدهای را بیاموزیم، او نخواهد توانست آنها را به خوبی و درستی فرا بگیرد. وجود نارسایی یا اشکال در حواس حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و بساوایی) ابزار تماس ما با دنیای خارج هستند و با استفاده از همین حواس است که ما اطلاعاتی را از دنیای پیرامون خود میگیریم؛ لذا در شرایطی که فرد دچار نقص جزئی یا کلی حسی باشد، نمیتواند اطلاعات لازم را به درستی از محیط اطراف خود بگیرد و در فرایند یادگیری، با دشواریهایی روبرو خواهد شد. به طور کلی، در شرایط عادی (غیر استثنائی) با افرادی برخورد میکنیم که یا دارای نقص جزیی حسی (مانند دوربینی، نزدیک بینی و) هستند و یا عیب حسی کلیتری دارند. برای آنکه این افراد بتوانند حداکثر استفاده را از امکانات حسی و حرکتی موجود خود بکنند، با توجه به نوع نارسایی و اشکال و شدت آن، باید وضعیت مناسبی را برای یادگیری آنها فراهم آورد. وجود مشکلات و مسائل عاطفی و هیجانی تا چندی پیش، اختلافات، اشکالات و ناتوانیها در یادگیری را صرفا ناشی از مسائل و مشکلات عاطفی میدانستند. دلیل آن هم واضح بود؛ چون بیشتر افرادی که دچار ناتوانی دریادگیری بودند، ناراحتیهای عاطفی خود را به صورت ترس، خشم، اضطراب و نشان میدادند. میدانیم که ناتوانی در یادگیری یا حتی احساس آن، در بسیاری از موارد، ممکن است که منجر به بروز حالات عاطفی مختلفی چون ترس از شکست (عدم موفقیت(، نداشتن اعتماد به نفس، ترس ازیاد نگرفتن، ترس ازتمسخریا تنبیه شدن، اضطراب شدید و شود؛ ولی در مواردی نیز میبینیم که این حالات عاطفی، خود باعث به وجود آوردن یا تشدید ناتوانی دریادگیری میشوند؛ یعنی به جای آنکه این عوامل، حاصل ناتوانی در یادگیری باشند، خود باعث ضعف در یادگیری میشوند؛ مثلا کودکی که به دلایل مختلف از شکست میترسد، غالبا نمیتواند به یادگیری بسیاری از مطالب و موضوعات اقدام کند. همچنین کودکی که اعتماد به نفس در خود نمییابد میترسد که مورد تمسخر همسالانش قرار گیرد، آرامش و شرایط مناسب عاطفی را برای یاد گرفتن به دست نخواهد آورد. پیشنهاد گاج مگ: یادگیری و دلایل فراموشی در مطالعه اضطراب دربسیاری از کودکان و نوجوانان خجول باعث میشود که آنها نتوانند در برابر جمع، مطالبی مانند شعر یا انشاء را ارائه کنند؛ هرچند که آن را به خوبی فرا گرفته باشند. مساله اعتماد به نفس، نه تنها در رابطه با یادگیری، بلکه در ارتباط با عقیده یا نگرشی که فرد نسبت به خود و حافظه خود دارد، نیز قابل توجه است. بسیاری از کودکان و نوجوانان را میشناسیم که مصرانه میگویند حافظهشان ضعیف یا بد است و نمیتوانند چیزی را فرا گیرند، و غالبا صحت ادعای آنها نیز ثابت میشود. این مساله چیزی نیست جز آنکه عدم اعتماد و اطمینان به حافظه باعث میشود در عمل حافظهای ضعیف داشته باشند. در چنین شرایطی، وضع عاطفی یا احساسی آنها، با یادگیری و یادآوریشان تداخل پیدا میکند. اینگونه دلواپسیها و آشفتگیهای عاطفی،از جمله مهمترین عوامل مؤثر در عقب افتادگی تحصیلی دانشآموزان دبستانی و دبیرستانی است. منبع:پیک سنجش بیشتر بخوانید ...
روش صحیح برنامه ریزی روش صحیح برنامه ریزی برنامه ریزی صحیح قواعدی دارد که با رعایت نمودن آنها میتوان برنامه درست و صحیحی را طراحی و اجرا نمود. در این مقاله قصد دارم روش صحیح برنامه ریزی را خدمتتان آموزش دهم. 1- لیستی از تمام مواردی که نیاز به مطالعه دارند، تهیه کنید. اولین گام برای برنامه ریزی درسی، تهیهی فهرستی از تمام موضوعات و دروسی است که شما نیاز به مطالعهی آنها دارید. تعهدات خود و کارهایی را که باید انجام بدهید، روی کاغذ بیاورید. این به شما کمک خواهد کرد تا ایدههایتان در رابطه با کارهایی که باید انجام شوند، پرورش یابند. اگر شما امتحاناتی پیش رو دارید، آنها را در اولویت مطالعه قرار بدهید. 2-بررسی کنید برای هر کلاس درس یا امتحان چه کارهایی باید انجام بدهید. ابتدا همهی موضوعاتی را که باید مطالعه کنید، یادداشت کنید. حالا ببینید برای هر موضوع چه کارهایی باید انجام بدهید. شاید زمانهایی که شما باید برای یک درس اختصاص بدهید یا روند برگزاری یک کلاس درسی خاص در هر هفته تغییر کند. این تغییرات، شانس شما برای پیدا کردن زمانهای سوختهای است که میتوانید برای مطالعه از آنها استفاده کنید. اگر یک کتاب راهنمای درسی یا یک کتاب برای مرور کردن دروس دارید، از آن برای کامل کردن لیستی که تهیه کردهاید، استفاده کنید. زمانهایی را برای مطالعه ذخیره کنید. زمانهایی را برای مرور یادداشتهایتان در نظر بگیرید. زمانهایی را برای راهنمایی گرفتن و مطالعه دربارهی امتحان مورد نظرتان اختصاص بدهید، (البته اگر احتیاج به راهنمایی گرفتن دارید). 3- لیستتان را اولویت بندی کنید پس از آنکه یک لیست از تمام موضوعات یا امتحانات پیش رویتان تهیه کردید، سعی کنید بفهمید برای هر کدام چه کارهایی لازم است انجام بدهید، حالا وقت آن رسیده است که لیستتان را بر اساس اولویتها مرتب کنید. درسها را به نسبت اهمیتی که دارند رتبهبندی کنید، این کار به شما کمک میکند بفهمید چه موضوعاتی نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارند. همینطور اینکه چه موضوعاتی برای پر کردن زمانهای خالی شما مناسبتر هستند. برای همهی موضوعات و امتحانات یک شماره در نظر بگیرید. مثلا اگر به زمان بیشتری برای درس ریاضی نیاز دارید، عدد ۱ را برای ریاضی در نظر بگیرید و اگر کمترین زمانی که احتیاج دارید مربوط به درس تاریخ است (فرض کنید ۵ موضوع برای مطالعه در نظر گرفتهاید) شماره ۵ را به تاریخ اختصاص بدهید. برای هر موضوع درسی یا امتحان یک ضریب سختی قرار بدهید. برای هر موضوع درسی یا امتحان مقدار زمان مشخص و مورد نیاز را در نظر بگیرید. برای هر موضوع درسی یا امتحان مقدار زمانی را که نیاز به مرور کردن دارد، اختصاص بدهید. ۴-یک جدول با ستونها و خانههای مشخص برای تقسیمبندی زمانهای مفید درس خواندن طراحی کنید پیش از آنکه ادامه بدهید، نیاز است زمانهای در دسترس در طول هفته را، بهصورت یک جدول با خانههای اختصاصی برای هر درس تقسیمبندی کنید. پس از انجام این کار میتوانید هر ستون جدول را به یک موضوع اختصاص بدهید. یک ترفند برای ایجاد برنامه ریزی درسی، طراحی زمان مطالعه روزانه یا هفتگی هر درس است. با این کار شما یک برنامه دارید و دیگر لازم نیست مدام روند درس خواندنتان را کنترل کنید. با ایجاد یک برنامهی روتین، شما به مطالعه کردن عادت میکنید. چک کنید چه زمانها و روزهایی در طول هفته هست که میتوانید همیشه در این اوقات مطالعه کنید. بهعنوان مثال ممکن است شما بین ساعت ۳ تا ۴ بعد از ظهر، وقتتان آزاد باشد یا مثلا هر سهشنبه یا پنجشنبه وقت آزادتان بیشتر باشد. در صورت امکان سعی کنید برنامه ریزی درسی خود را پس از جمعآوری این اطلاعات انجام بدهید؛ چون معمولا چینش یک برنامهی روتین و منظم به شما کمک میکند یک ذهن درسخوان داشته باشید و مطالب با سرعت بیشتری در ذهنتان جا بیفتد. بهتر است برای هر خانهی جدولتان بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان در نظر بگیرید. خانههای با زمان کوتاهتر معمولا از خانههای با زمان طولانی مناسبتر هستند. اینطوری شما برای درس خواندن بیشتر ترغیب میشوید و درسها به نظرتان خستهکننده نمیآیند. برای تمام زمانهای قابل استفادهتان خانههایی را در نظر بگیرید. اگر شما مقدار مشخصی وقت قبل از امتحانتان دارید، به جای یک برنامهی هفتگی روتین یک تقویم متغیر برای خودتان درست کنید. بهطوری که بتوانید مقداری زمان قبل از هر امتحان در نظر بگیرید. 5-زمانهایی را برای فعالیتهای غیر درسیتان در نظر بگیرید. در حالیکه برای هر موضوع درسی زمانی را در نظر میگیرید، باید مطمئن شوید که اوقاتی را به خانواده، دوستان و استراحتتان اختصاص دادهاید. اگر نتوانید بین زندگی شخصی و زندگی علمی خود تعادل ایجاد کنید، هرگز در تحصیلتان موفق نخواهید شد. زمانهایی را برای رویدادهایی که نمیتوانید هرگز دوباره تجربهشان کنید (مثلا تولد مادربزرگتان، یک مراسم مخصوص فامیلی، یا قرار ملاقات با پزشکتان) در نظر بگیرید. ستونی را برای زمانبندی کارهایی که ملزم به انجام آنها هستید در نظر بگیرید. تعهداتی مثل جلسات تمرینی شنا، زمانهای مربوط به برنامههای خانوادگی یا انجام مراسم مذهبی. یادتان نرود مقدار مناسبی وقت برای استراحت، خواب و ورزش اختصاص بدهید. اگر تنها زمان محدودی قبل از امتحان فرصت دارید، فعالیتهای غیردرسی و فوقبرنامهتان را لغو کنید یا به تعویق بیندازید. ۶-جدولی را که در مرحلهی قبل طراحی کردید، پر کنید زمانی که ستونها و خانههای جدول برنامه ریزی درسی خود را طراحی کردید با توجه به آنچه که نیاز دارید، ستونها را پر کنید. موضوعی را که هر جلسه باید مطالعه کنید، بنویسید. این کمک میکند که در مسیر درست باشید و به شما اجازه میدهد کتب و مطالب درسیتان را جلوتر از زمانی که پیشبینی کردهاید، پیش ببرید. یک چارت روزانهی آماده یا چیزی شبیه به این تهیه کنید. میتوانید از یک دفتر یادداشت ساده استفاده کنید. اگر تلفن همراه هوشمند دارید، میتوانید برنامهریزی خود را روی تلفنتان ذخیره کنید. در ابتدا فقط برای یک هفته برنامه طراحی کنید، تا زمانی که کاملا روی برنامهریزی مسلط شوید. اولویت مطالعه را برای نزدیکترین امتحاناتتان در نظر بگیرید. همهی مطالب خود را برای محدودترین زمانی که میتوانید داشته باشید در نظر بگیرید و ببشتر به موارد اساسی قبل از امتحان مورد نظر بپردازید. دورههای درسیتان را اولویتبندی کنید. به اینکه در ابتدا در انجام این کار ضعیف هستید فکر نکنید؛ شما مصمم هستید که بزنید وسط خال. میثم رنجبر - مشاور تحصیلی بیشتر بخوانید ...
چند نکته درباره کنکور که هر کنکوری باید بداند چند نکته درباره کنکور که هر کنکوری باید بداند ۱- درطراحی سؤالات کنکوراصول کلی طراحی تست رعایت میشود.بنابراین برای پاسخگویی به سؤالات دنبال روشهای غیرعادی نباشید. ۲- خود را برای مواجهه با هر نوع سؤالی درسر جلسه کنکورآماده سازید. ۳- سؤالات هردرس را در سه مرحله؛تستهای باجواب مشخص / ضربدر /منفی پاسخ دهید. ۴ باید این فن جسورانه را بیاموزید که ازسر بعضی تستها بگذرید. ۵ درتستهایی که درموردگزینه ی صحیح شک دارید تنها زمانی ریسک کنید که اطمینان داشته باشید حداقل دوگزینه غلط است. ۶ قبل ازهر گونه اقدام به پاسخگویی تست، تمام اجزاءآن رابادقت بخوانید. ۷ سعی کنیدقبل ازپاسخ به هرتست، گزینه صحیح راحدس بزنید. ۸ درجلسه کنکوردقت کنید درفضایی قرار نگیرید که با کوچکترین سرنخها فریب بخورید. ۹ درتقسیم زمان برای پاسخگویی به تستها، توجه داشته باشید که زمان برای حل هرتست متفاوت است. ۱۰ اگر زمانی برای مرور تستها باقی ماند، پاسخ راتنها زمانی تغییر دهید که به غلط بودن اول اطمینان حاصل نمایید. ۱۱ برای افزایش سرعت عمل درتست زنی چهارعوامل مؤثرند: تمرین و رکوردگیری تست زنی،شادابی وسرحال بودن تمرکز وآرامش و مطالعه ی مفهومی. ۱۲ محاسباتریاضیرابا دقت وتمرکز انجام دهید. ۱۳ درتستهای ریاضی، یک روش کارمشخص داشته باشید تا دچار سردرگمی نشوید. ۱۴ دردرسفیزیکضمن مطالعه مفهومی و تقویت بنیه ریاضی، به طورکیفی تستهایی درسطوح ساده،متوسط وسخت زده و مراقب مفاهیم نزدیک به هم باشید. ۱۵ درتستهایشیمیبه نحوه توزیع سؤالات و همچنین دراولویت قرار دادن پاسخگویی به تستهای توصیفی توجه نمایید. ۱۶ درتستهایزیست شناسی، دقت بر روی درک و فهم سؤالات اهمیت بیشتری دارد. ۱۷ درتستهایزبان انگلیسی، زمان راهماهنگ با زمان دروس عمومی دیگر در نظر بگیرید. ۱۸ درتستهای معارف، امکان سرعت عمل، بیشتراست. ۱۹ تستهای ادبیات راجدی بگیرید و به حفظیات اتکا نکنید. ۲۰ درتستهایعربی، برای کسب مهارت بیشتر، هیچ فنی به اندازه آمادگیهای قبلی نقش ندارد سایت ونوس بیشتر بخوانید ...
چگونه باید حس ناامیدی و خستگی را به خصوص در ماه های پایانی کنکور کنترل کرد؟ چگونه باید حس ناامیدی و خستگی را به خصوص در ماههای پایانی کنکور کنترل کرد؟ برخی از داوطلبان با یک تصمیمگیری درست به خوبی میتوانند از فرصت باقیمانده بهترین استفاده را بکنند؛ اما برخی دیگر، واقعا نمیتوانند که یک تصمیم درست و اصولی بگیرند، بنابراین نمیتوانند موفق شوند. در این میان، عدهای هم هستند که ابتدا خوب شروع میکنند؛ اما وقتی به اواسط کار میرسند، به دلایلی ناامید میشوند و دست از تلاش برمیدارند. لذا در ماههای پایانی فرصتهای خوبی پیش میآید که داوطلب میتواند با تکرار و مرور مطالب مهم به هدف خود برسد و از دستهای از داوطلبان که ناامید یا خسته شدهاند سبقت بگیرد؛ بنابراین باید دست از ناامیدی کشید و با برنامهای منسجم و اصولی حرکت کرد. از دلایلی که این دوره دارای اهمیت میباشد میتوان به موارد ذیل اشاره کرد: 1. اصل فراموشی خیلی از داوطلبان نگرانند که ممکن است مطلبی فراموش شود؛ اما نگران نباشید چرا که اگر با دقت مطالعه شود و هرمبحث در بازههای زمانی مختلف نزدیک به کنکور مرور بشود حتما به سوالات پاسخگو خواهید بود. 2. اصل تراکم منظور از اصل تراکم این است که هرگاه مغز در محدودیت زمانی برای یادگیری قرار بگیرد، بازدهی آن افزایش مییابد؛ به عبارت دیگر، مغز تمایل دارد که کارها را هرچه سریعتر انجام دهد. هر سال، بازدهی مطالعاتی اکثر داوطلبان، از یکی دو ماه مانده به کنکور به شدت افزایش مییابد. توجه به اصول مهم برنامهریزی وقتی چگونگی مطالعه را فرا گرفتید، باید مکان خوبی برای مطالعه انتخاب کنید تا حس خوبی دریافت کنید. به میزان مطالعه خود نمره دهید و خود را ارزیابی کنید تا شناخت بهتری نسبت به خود کسب کنید. از طرفی اهمیت درس را هم در نظر بگیرید و به آن نمره دهید تا زمان بیشتری به آن اختصاص دهید. این موضوع باعث میشود تا از استرس شما کاسته شود و اصولیتر به جلو حرکت کنید. نکته مهم این است که درس خواندن مهم نیست؛ بلکه چگونه خواندن مهم است. بسیاری از داوطلبان گمان میکنند که مباحث دروس را باید کامل بخوانند اما به کیفیت آن توجهی نمیکنند. هر وقت که احساس ناامیدی کردید، دوباره به اهدافتان فکر کنید و محکم بگویید که میتوانید! در این حال، چند جمله انگیزشی بخوانید یا به افرادی فکر کنید که در شرایط شما بوده و توانستهاند کنکور را به زانو در آورند؛ حتی سعی کنید با افرادی که به شما امید و روحیه میدهند، صحبت کنید. خلاصه هر کاری که از دستتان بر میآید، برای پابرجا ماندن امید و انگیزه خود انجام دهید. ممکن است که بعد از برنامهریزی و مطالعه دروس، به این نتیجه برسید که برخی از مباحث یا دروس به وقت کمتر یا بیشتری برای یادگیری نیاز دارند. اگر احساس کردید که میتوانید در وقت کمتر، آن درس یا مبحث را بخوانید، وقت آن را به یک درس یا مبحث سخت دیگر که در برنامه دارید، اما زمان کمتری به آن اختصاص داده بودهاید، بدهید. اگر چنین درسی وجود نداشت، یک مبحث دیگر را که حذف کرده بودید، به برنامهتان اضافه کنید. حال اگر متوجه شدید که درسی را که برای آن چهار ساعت در هفته وقت گذاشتهاید، به وقت بیشتری نیاز دارد و درس مهم و پراهمیتی است؛ وقتی را از دروس دیگر کم کرده و به آن اختصاص دهید وگرنه، با توجه به تشخیص خود و نمراتی که قبلا به این درس دادهاید، آن را کلا از برنامه خود حذف و درس دیگری را جایگزین آن کنید. البته از ابتدا و تا دو یا سه هفته، برنامه خود را طوری بچینید که وقت اضافی داشته باشید و اگر چنین مشکلی پیش آمد، بدون دغدغه و نگرانی و حذف درس یا مبحثی خاص، وقت بیشتری را در برنامه به آن درس اختصاص دهید. منبع: سایت راعی گروپ دکتر بهروز راعی بیشتر بخوانید ...
تفاوت هدف و آرزو تفاوت هدف و آرزو 🔵امروز وقتش رسیده تفاوت بین دو واژه هدف یا آرزو رو بدونیم تا بتونیم تشخیص بدیم چیزی که در وجود ما نهفته است دقیقا چیه؟! هر کدوم از ما 👈👥متناسب با علایق و شرایط اجتماعی جامعه ای که در اون زندگی میکنیم مسیری رو برای ادامه زندگی انتخاب میکنیم که به انتهای اون مسیر و نقطه ای که بهش میرسیم میگیم 🔰هدف 🔰 ✅اما.. واقعا همه ی ما خواسته و مسیرمون رو به شکل هدف در درونمون پرورش دادیم یا آرزو ⁉⁉⁉ دوست عزیزم اگر اون خواسته ای که در درونت نهفته است و ناخودآگاه ذهنت همیشه بهت یادآوری میکنه که باید بهش برسی اما تو فقط نشستی و منتظر #فرصتی و برای رسیدن بهش تلاش نمیکنی و گاهی برای از دست دادنش خودت رو سرزنش میکنی بدون اون فقط ی آرزو هست در درونت که سعی نکردی پرورشش بدی وبزرگش کنی که تبدیل به🔰 هدف🔰 بشه ☑هدف 👈باعث میشه تو با تمام وجودت تلاش کنی ☑هدف 👈باعث میشه بالشت خمیازه بکشه اما تو سر روی اون نذاری وادامه بدی ☑هدف 👈باعث میشه همیشه پر انرژی باشی ☑هدف 👈باعث میشه از شکست نترسی و از اون ها درس بگیری ☑هدف 👈باعث موفقیت هر روزه تو میشه 🔜 ⬅پس همین امروز شروع کن #فرصت رو از دست نده تو👈👤 بزرگترین شاهکار زندگی خودت هستی 📯🗣 منبع : کنکوری ها بیشتر بخوانید ...
انگیزه انگیزه در این مقاله به انگیزه مورد نیاز یک داوطلب کنکور برای موفقیت در آزمون سراسری پرداخته شده است. همچنین مسایل مرتبط با هدف ، زمان بندی و هرآنچه در کنار مهارت تست زنی و مدیریت جلسه کنکور نیاز است پرداخته شده است. حس و حال کاری رو نداری؟ اینجا بهت یاد میدم چطوری به خودت انگیزه بدی..!! دنبال کردن هر هدفی انگیزه لازم دارد ، حتی تصمیم گیری و انجام کارهای روزمره هم انگیزه لازم داره. انگیزه یه پروسه ایی هست که باعث شروع و حفظ رفتار مورد هدفت میشه. حالا این رفتار مورد هدف تو میتونه: مطالعه یه کتاب ، خرید رفتن، خوردن خوراکی در طول روز، ورزش کردن، درس خوندن و باشه. از اونجایی که با انگیزه ترین افراد هم ممکنه در شرایطی دچار بی انگیزگی بشن تو این مقاله می خوام راهکارهایی رو بگم که هدفمند و با انگیزه جلو پیش بریم.. بررسی کنین و ببینین چرا می خواین این کار یا فعالیت رو انجام بدین.1 دلایلت رو برای انجام این کار فهرست کن. انگیزه درونی خودتون رو بررسی کنین.2 به احساس درونی خودت رجوع کن و ببین با انجام این کار چه احساسی داری؟ هیجان زده ای؟ با رسیدن و انجام این کار ، پاداش درونی دریافت می کنی یا پاداش بیرونی؟ یعنی خودت از انجام این کار لذت می بری یا بخاطر اینکه از کسی چیزی دریافت کنی ، این رو انجام می دی؟. گفتگوهای درونی خودت رو مرور کن.3 جملات و گفته های خودت رو مرور کن و ببین اشکال کار کجاست و چرا نمیتونی کاری که میخوای رو انجام بدی؟ گفتگوهای درونی مثل: من نوشتن این مقاله را شروع می کنم وقتی که ؟ من ورزش را نمی توانم شروع کنم چون ! من نمی توانم درس بخوانم چون ! 4. عوامل بازدارنده خودتون رو بشناسین.4 بررسی کن و ببین چه چیزی یا چه کسی سد راهه شماست. آیا مشکل و مساله خودت رو میشناسی؟ یا اصلا نشناخته رهاش کردی؟ 5. برای موانع شناسایی شده ، راهکارهایی رو آماده کنین. وقتی موانع و عوامل بازدارنده خودتون رو شناختین ، وقت اینه که برای غلبه بر اونها کاری کنین. دست روی دست نذارین ، هر چه زودتر پادزهری برای موانع خودتون پیدا کنین ، اگر خودت به تنهایی قادر نیستی، از یه آدم متخصص کمک بگیر یک نماد برای خودت آماده کن.6 یک تصویر، یک عبارت، یک جمله و هر چیزی که بتواند نمادی برای انجام کارتان باشد، در نظر بگیر. مثلا یک تصویر از لحظه پیروزی خودت بساز و نگاهش کن. کارها رو برای خودت ساده تر کن.7 کارهایی که می خوای انجام بدی رو برای خودت تا جای ممکن ساده کن، چون کارهای ساده دست یافتنی و ساده هستن و به راحتی قابل انجامه و ازش فرار نمیکنی. 8. زمان شروع کارهای خودت رو مشخص کن.8 یک زمان مشخص برای شروع کار خودت داشته باش. به جای اینکه منتظر باشی تا حسش بیاد سریع بلند شو و سر تایم مقرر شده انجامش بده. 9. پایان هر گام برای خودت یادداشتی بزار.9 10. شروع به انجام کن حتی اگر مختصر باشه.10 در طول روز حتی شده ده دقیقه وقت بزار برای کاری که دوست داری انجامش بدی. شاید بگی ده دیقه که خیلی کمه!! ولی من ازت یه سوالی دارم، پایان هفته 70 دقیقه بهتره یا صفر دقیقه؟ 11. زمانی برای استراحت در نظر بگیر.11 وقتی کارهای پرفشار و طولانی مدتی داری انجام میدی ، بعد از کار برای خودت یه تایم استراحتی در نظر بگیر. اینجوری خسته نمیشی و انگیزت در حین کار حفظ میشه، ولی حتما راس ساعتی که باید برگردی سرکار حتما برگرد. 12. قدرت پیش بینی داشته باش.12 برای هدف خودت مشخص کن اگر موقع درس خوندن جلو تلوزیون حواست پرت میشه ولی تو کتابخونه بازدهی بیشتری داری، حتما اینو در نظر بگیر که : 13. سخت گیری نکن. اینکه توقعت از خودت خیلی بالا باشه ، و انتظارات نامعقولی از خودت داشته باشی باعث میشه هرگز از خودمون راضی نباشیم و مدام به خودمون گیر بدیم و غرغرو باشیم. مهربون بودن با خودت و آسون گیر بودن در روند رسیدن به هدفت باعث میشه زودتر و راحتر به هدف برسی. و با خودگویی منفی ، انگیزه خودتو از درون خفه نکنی. 14. به خودت حتما پاداش بده . بعد از انجام هرکاری ، خودت رو با یچیزی تشویق کن. با کلامی یا هدیه ایی. بزار مغزت لذت پیروزی رو درک کنه تا تمایل به انجام کاری اثربخش داشته باشه.اونموقع احساس بهتری خواهند داشت منبع: سایت راعی گروپ دکتر بهروز راعی بیشتر بخوانید ...
مسئولين و پشتيبان ها
دلیر

تمام مقاطع

اسماعیل زاده

تمام مقاطع

هدایت

تمام مقاطع

رسولی

تمام مقاطع

گالری تصویر نمایندگی
تصویری برای گالری آپلود نشده است!!

آزمون های سراسری گاج فعالیت رسمی خود را از سال 1388 با هدف توسعه ی عدالت آموزشی آغاز نموده و در تلاش است با برگزاری آزمون های هدفمند، طراحی سوالات استاندارد و با کیفیت، تاثیر بسزایی در موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.
خوشبختانه این مهم با کسب رتبه های برتر و تک رقمی در کنکور سراسری و همچنین پذیرفته شدن دانش آموزان در آزمونهای ورودی مدارس تیزهوشان و مدارس خاص، تا حدود زیادی محقق شده است.

بیشتر بدانید...