azmoon

اخبار و مقالات
اداره کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات  آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می شود. اداره کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ همانند مقررات آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار میشود. به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با توجه به ضرورت ابلاغ شیوهنامه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به اطلاع داوطلبان عزیز میرساند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ مجلس محترم شورای اسلامی و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵ همانند آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار میشود. در این اطلاعیه تصریح شده است: تغییرات جزئی مورد نیاز و مصوب شورای سنجش و پذیرش برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ متعاقبا اطلاعرسانی خواهد شد و در صورت ابلاغ هرگونه قانون یا مصوبه جدید، تغییرات برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و به بعد اعمال خواهد شد. منبع : سازمان سنجش بیشتر بخوانید ...
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کنکور 1402 براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود. برگزاری کنکور 1402 براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کنکور 1402 براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار میشود. برگزاری کنکور 1402 براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: کنکور ۱۴۰۲ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود. به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: باتوجه به ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب جلسه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری ابلاغ شده است و نظر به اینکه در ماده ۱۰ مصوبه مذکور اعلام شده است که از تاریخ تصویب لازم الاجراست. ضمن عرض پوزش از کلیه داوطلبان و والدین آنان، به استحضار می رساند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ براساس مصوبه فوق الذکر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود. جزئیات فنی و اجرایی این آزمون پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو اطلاع رسانی خواهد شد. به گزارش مهر، ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر ۱۴۰۰ که در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد. ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر ۱۴۰۰ به شرح ذیل است: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای سنجش و پذیرش دانشجو شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دورههای تحصیلاتتکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مجلس شورای اسلامی قوه قضائیه سازمان بازرسی کل کشور ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی(پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر ۱۴۰۰ که در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ میشود: ماده واحده - مواد و بندهایی از مصوبه سیاستها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیر ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به شرح ذیل تکمیل و اصلاح میشود: ۱- عبارت سال آخر از بند ۱ ماده ۱ (تعریف سابقه تحصیلی)، حذف میشود. ۲- تبصره ۱ ماده ۲ به شرح زیر اصلاح میشود: عبارت ...که به ترتیب توسط سازمان و وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد میشود، توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین و هر سه سال قابل بازنگری خواهد بود و تا قبل از شروع سال تحصیلی مربوطه (پایان شهریور)، اطلاع رسانی شود جایگزین عبارت ...توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین و هر سه سال قابل بازنگری خواهد بود و حداقل دو سال قبل از اجرا باید اطلاع رسانی عمومی شود ... میشود. ۳- تبصره ۳ و ۴ به ذیل ماده ۲ به شرح زیر اضافه میشود: [5:19 pm, 31/07/2022] خانم سلیمانی: تبصره ۳: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرف مدت شش ماه آییننامه تفکیک سنجش از پذیرش را تدوین و جهت تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه میکند. تبصره۴: دانشگاه آزاد اسلامی کما فیالسابق (به استثنای ۴ رشته؛ پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی) با هماهنگی شورای سنجش و پذیرش دانشجو، نسبت به پذیرش دانشجو برای این دانشگاه اقدام میکند. ۴- بند ۳ ماده ۳ به صورت زیر اصلاح میشود: سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشتههای پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایههای دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود. ۵- ماده ۴ به صورت زیر اصلاح میشود: وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به ایجاد سوابق تحصیلی دانش آموزان اقدام نماید به گونهای که برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی از سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ و به بعد همه فارغالتحصیلان دارای سوابق تحصیلی باشند. ۶- تبصره ماده ۴ حذف میشود. ۷- عبارت زیر به عنوان ماده ۹ جدید اضافه میشود: ماده ۹- ضوابط اجرایی و سایر شرایط مربوط به این مصوبه مانند مفاد ایجاد سوابق تحصیلی و تعداد تکرار آن و تاثیر آن و نحوه اعمال میزان تاثیر سوابق تحصیلی برای پایههای مختلف تحصیلی در نظام آموزشی ۶-۳-۳ و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی قبلی و متقاضیان از شاخه فنی و حرفهای و کار دانش و گروههای آزمایشی هنر و زبان، پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش دانشجو با رعایت تبصره یک ماده ۲ این مصوبه و در راستای تحقق عدالت آموزشی به اطلاع ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور میرسد. ۸- بند ذیل جایگزین ماده ۹ قبلی میشود: ماده ۱۰- این مصوبه مشتمل بر ۱۰ ماده و ۲ تبصره در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ و ۱۴۰۱/۳/۱۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و از تاریخ تصویب، برای سازمانها و دستگاهها لازمالاجرا خواهد بود. سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی منبع : مهر بیشتر بخوانید ...
صندلی موفقیت چیه و کجاست؟ صندلی موفقیت چیه و کجاست؟ سلامی به بزرگی و شکوه موفقیت امیدوارم که حال دل همگی خوبه خوب باشه. خب رسیدیم به منزلگاه و صندلی موفقیت یه دانش آموز کنکوری.شاید با خودتون میگید صندلی موفقیت چیه و اصلا کجاست؟ از نظر من این صندلی همون صندلی است که قراره روی آن بنشینیم و به درجات عالی برسیم که از 4 پایهی اصلی تشکیل شده و این گونه فرض میکنیم که در دانشگاههای خوب کشور، این صندلی چندان قابل مقایسه با بقیهی صندلیها نیست؛ یعنی اگر بخواهیم یکی از این صندلیها را مال خودمون کنیم باید 4 پایهی آن را در سال کنکور خودمون بسازیم. هر کدام از این پایهها به ترتیب زیر باید پیریزی شوند. پایهی اول: آموزش آموزش در واقع دو بعد اساسی دارد . بعد اول ، آموزش کلامی (کلاس و دبیر) می باشد که باید بر حسب نیاز داوطلب فراهم شود همچنین بعد دوم آموزش، مکاتبه (کتاب و منابع) می باشد که در این قسمت داوطلب باید کتاب ها و منابعی در سطح خود با هماهنگی و نظر مشاوران تحصیلی تهیه کنند. نکته قابل توجه در این خصوص متفاوت بودن سبک شخصیتی دانش آموزان و سطح نیاز آنها به منبع یا کلاس می باشد که بهتر است در این خصوص از مشاوران این حوزه مشورت بگیرید. در کنکورهای سالهای اخیر گمان نمیرود داوطلبی فقط با خواندن کتابهای درسی بدون اینکه منابع تستی و آموزشی مناسبی داشته باشد بتواند نتیجهی عالی کسب کند. ما در این خصوص از تعداد قابل توجهی داوطلب که در دانشگاههای خوب در حال تحصیل هستند، بررسیهای مورد نیاز را انجام دادهایم و همهی آنها بر این نکته تاکید دارند. پایهی دوم : همراه بودن با آزمون های برنامه ای درسته ! شرکت در آزمون های برنامه ای یکی از اصول موفقیت در کنکور سراسری می باشد. شاید سوال بپرسید که عملکرد مثبت شرکت در آزمون ها کجاست؟ پاسخ: 1-ارائه برنامه راهبردی بلند مدت و کوتاه مدت: در قدم اول شرکت در آزمون های برنامه ی ، راهبرد بلند مدت و کوتاه مدت را برای دانش آموز فراهم میکند. یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان همین مورد می باشد که دائم میپرسند کی درس ها تموم میشوند ، کی مرور می کنیم و یا کی جمع بندی می کنیم؟ جواب همه ای این سوالات در همگام بودن به برنامه ی آزمون های برنامه ای می باشد که اگر با این برنامه ها همراه شویم زمان بندی همه ی این موضوعات از جمله : مرور ، دوره و جمع بندی و پوشش مطالب و سناریو تکرار و تثبیت مشخص میشود. 2-بررسی آزمون : بعد از شرکت در آزمون ها مهمترین اقدام دانش آموز بررسی آزمون می باشد. بررسی آزمون یعنی مشخص شدن تست های غلط ، درست و نزده ، که با بررسی هر کدام نکات آموزشی مثبتی را می آموزید یا به عبارتی پایه اول خود که آموزش می باشد را تقویت میکنید. در ادامه ی مقالات در این خصوص توضیحات تخصصی تری را ارائه خواهیم کرد. 3-ارزیابی عملکرد : بعد از شرکت در آزمون ها و تحلیل و بررسی کارنامه ی شخصی ، مشاور شما عملکرد شما را ارزیابی میکند و میزان ساعت مطالعه (کمیت) و عیار و بازدهی مطالعه (کیفیت) شما را مطابقت می دهد و مشکلات و نقاط قوت شما را کشف میکند. به کمک این ارزیابی نقاط ضعف را کم کم بهبود میدهد و نقاط قوت شما را در دروس مختلف گسترش میدهد. همچنین با مشخص شدن وضعیت درصد ، تراز و رتبه در هر درس میتوانید به شناخت کاملی از عملکرد خود و دیگر رقیبان نیز برسید. 4-بازیابی اطلاعات : قدرت بازیابی اطلاعات عبارت است از توانایی تبدیل مطالعات خود به پاسخ درست در آزمون ها. یکی از اصل های پنهان در آزمون مطابقت بین مطالعات با نتایج می باشد.شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد که مطلبی را شب امتحان یا آزمون به طور دقیق مطالعه کرده اید ولی در زمان امتحان با توجه به اینکه آن مطلب در ذهن شما قابل تصور وتجسم می باشد و یا حتی شکل ها و صفحه ی دقیق آن مطلب در فکری شما واضح و روشن است ولی قدرت پاسخ به آن سوال را ندارید!چرا که قدرت بازیابی ندرارید و یا به طور دقیق تر بگویم چرخه بازیابی شما فعال نیست. مطالعه بازیابی شکل 1-چرخه بازیابی حضور منظم و فعال در شرایط آزمون به شما این توانایی را میدهد که مطالعات خود را به نتایج مثبت تبدیل کنید و به مرور زمان چرخه ی بازیابی ذهن شما فعال می شود.البته رسیدن به این توانایی ذهنی نیاز به تلاش حداکثری در مطالعه و اهمیت دادن به آزمون می باشد. 5-مدیریت : یکی از دلایل اصلی تاکید ما به همراه بودن دانش آموزان به آزمون های برنامه ای و آزمایشی ، آموختن انواع مدیریت ها میباشد . که در این مقاله به صورت تیتر وار به آنها اشاره میکنیم و انشاالله در ادامه به آموزش تکمیلی انواع آنها میپردازیم. الف) مدیریت زمان بندی ب) مدیریت ترتیب دفترچه ج) مدیریت بحران د) مدیریت تصمیم گیری و ... پایهی سوم: کنترل درونی و کنترل بیرونی خب یکی از اصول رسیدن به موفقیت در کنکور سراسری کنترل درونی و کنترل بیرونی می باشد. برای درک این موضوع به چارت پایین توجه کنید . کنترل درونی ، ضمیر خودآگاه ،خواستن دانش آموز نقش یک دانش آموز کنترل کنترل بیرونی ، ضمیر ناخودآگاه ،کمک به خواستن دانش آموز - نقش یک مشاور خب فکر میکنم با بررسی چارت بالا مفهوم کنترل را متوجه شده باشید، چیزی که قابل توجه می باشد اینجاست که هر دانش آموز را میتوان از دوبعد کنترلی بررسی کرد.یکی از این ابعاد در خود دانش آموز خلاصه میشود و بخش اصلی این پایه می باشد چرا که طبق یه ضرب المثل قدیمی کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده باشه رو نمیشه ! پس اولویت اصلی در پایه ی سوم موفقیت خواستن دانش آموز می باشد. بازم یه اصطلاح قدیمی یادم اومد که تا حد بسیار زیادی باهاش مخالفم : خواستن ، توانستن است ؟! همیشه وقتی با این جمله رو برو میشم به خودم میگم خب مگه میشه یه دانش آموز یا یه آدمی نخواهد موفق بشه؟ خب قطعا اینطور نیست. پس این اکثریتی که در کنکور و زندگیشون موفق نشدن و به خواسته هاشون نرسیدن آیا نخواستن ؟ چرا خواستن ، ولی انجام ندادن. پس با اجازه بزرگترا این جمله اینطوری به ارث بزاریم : خواستن یعنی انجام دادن و انجام دادن یعنی توانستن و اما بعد دوم کنترل کردن یک دانش آموز میتواند زیر نظر یک مشاور انجام گیرد . که مشاوران در این خصوص در دو حیطه روانشناسی درسی و روانشناسی رفتاری میتوانند به دانش آموزان کمک کنند. البته به دانش آموزی که در خصوص بعد اول یعنی صرف فعل خواستن و انجام دادن مشکلی نداشته باشد. فعالیت یک مشاور خود نیز میتواند دربرگیرنده مطالب گسترده ای ازجمله آموزش ها و پیگیری هادر خصوص برنامه ریزی تحصیلی دانش آموز باشد. پایهی چهارم: تلاش و پشتکار محکم ترین پایهی صندلی موفقیت، همین پایه است. عبور از مسیر کنکور و کسب نتایج عالی به آسانی میسر نیست. چهبسا داوطلبان بسیاری در تلاطم این مسیر چون تلاش و پشتکار و همچنین ارادهی کافی برای کسب موفقیت ندارند زمین میخورند و قادر به حرکت در ادامهی مسیر نیستند. یا به عبارتی می توان گفت تضمین جواب گرفتن از 3 پایه ی قبل با تلاش و پشتکار بی وقفه و هوشمندانه حاصل میشود. بیان این نکته نیز قابل ذکر است که صندلی موفقیت بدون پایهی چهارم قابل نشستن نیست؛ زیرا کسانی هستند که پایهی اول، دوم و همچنین پایهی سوم را بهخوبی برای خود بنا کردهاند ولی برای رسیدن به موفقیت به شایستگی تلاش نکردهاند و منتظر اتفاقات خارقالعاده هستند تا دیگران صندلی موفقیت را برایشان تهیه کنند و آنها را به خواسته ای دلشان برسانند که این آرزوی محالی بیش نیست به قول مولوی که میگه : از همان جا که رسد درد ، همان جاست دوا همه ارزشمندن برای شما آرزوی خاص بودن میکنم مهندس کلاته گاج بهارستان بیشتر بخوانید ...
برگزاری کلاس ریاضی رباط کریم به نام خدا سلام و روز بخیر چهارشنبه مورخ 2/4/1400 اولین جلسه کلاس ریاضی استاد صابرحیدری با حضور 125 نفر از دانش آموزان شهرستان رباط کریم برگزار گردید . بیشتر بخوانید ...
مسئولين و پشتيبان ها
بابایی

تمام مقاطع

سالمی

تمام مقاطع

نوری

تمام مقاطع

غریب

تمام مقاطع

سلیمانی

ابتدایی و متوسطه اول

کلاته

همه

گالری تصویر نمایندگی
تصویری برای گالری آپلود نشده است!!

آزمون های سراسری گاج فعالیت رسمی خود را از سال 1388 با هدف توسعه ی عدالت آموزشی آغاز نموده و در تلاش است با برگزاری آزمون های هدفمند، طراحی سوالات استاندارد و با کیفیت، تاثیر بسزایی در موفقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.
خوشبختانه این مهم با کسب رتبه های برتر و تک رقمی در کنکور سراسری و همچنین پذیرفته شدن دانش آموزان در آزمونهای ورودی مدارس تیزهوشان و مدارس خاص، تا حدود زیادی محقق شده است.

بیشتر بدانید...