پوشش تحصیلی در دوره متوسطه دوم به 81.81 درصد رسید


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، قربانعلی افشانی در نشست دوره توجیهی آیین‌نامه جدید آموزشی دوره دوم متوسطه در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های مستمر جامعه آموزش و پرورش از سطح خرد تا کلان شامل معلم، معاون و مدیر و حتی مسئولان وزارتخانه مبنی ‌بر حضور دایمی و تداوم تحصیل دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف دوره متوسطه پوشش جمعیتی به 81.81 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این موفقیت مرهون ثبت و ضبط دقیق و کارشناسی شده نام و سوابق دانش‌آموزان با کد دانش‌آموزی در مدارس کشور حاصل شده است.

مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کلاس‌های تابستانی برای پایه‌های مختلف نظری به منظور تقویت پایه و قرار دادن نمره مستمر برای 10واحد از دروس دوره تابستان برای دانش‌آموزان تشکیل می‌شود.

افشانی با اشاره به تعطیلی روزهای پنجشنبه تصریح کرد: در خصوص تعطیلی روزهای پنجشنبه، همچنان طبق مصوبه قبلی این روند ادامه دارد.

مدیرکل آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت اجرای آیین‌نامه جدید و تطبیق سنوات تحصیلی با مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی‌بر کاهش سن معافیت تحصیلی از 24 سال به 20 سال سن گفت: زمینه شرایط تغییر رشته در پایه دهم نیز فراهم شده است.

دوره توجیهی آیین‌نامه جدید آموزشی دوره دوم متوسطه و طرح و برنامه‌های دفتر متوسطه نظری با حضور معاونت آموزشی ادارات آموزش و پرورش  مناطق 17 گانه استان و کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش متوسطه دوره دوم استان برگزار شد.