500 هزار صندلی خالی در دانشگاهها وجود دارد


به نقل از ایرنا، محمد فرهادی روز شنبه در نشست شورای علمی دانشگاه لرستان افزود: امسال تعداد ورودی های دانشگاهها از چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در سال گذشته به چهار میلیون و 300 هزار دانشجو رسیده است که 500 هزار کاهش تقاضا را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه به منظور رفع این مشکل باید دانشگاهها به سمتی حرکت کنند که متقاضیان رشته های تحصیلی مختلف در هر دانشگاه بر اساس نیازها و بازار کار مورد نیاز ساماندهی شوند، اظهار کرد: مجتمع گلخانه ای لرستان از ظرفیت مناسبی در جذب برخی رشته های فارغ التحصیلان مرتبط با رشته های کشاورزی دارد که با جذب آنها می توان بخشی از مشکل بیکاری افراد دارای مدرک دانشگاهی و تحصیل کرده را کاهش داد.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در رشته های علوم انسانی گفت: امروزه در دنیا کلینیک های فلسفه که پاسخگوی برخی نیازهای افراد جامعه هستند راه اندازی شده است که بیانگر نقش و کارکرد رشته های انسانی در کنار رشته های فنی، مهندسی و مهارتی است.

دکتر فرهادی اظهار کرد: هم اکنون تعداد 107 هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان مشغول به تحصیل هستند که از این بین 50 هزاردانشجو در دانشگاه های دولتی و مابقی در سایر دانشگاهها قرار دارند.
وی با بیان اینکه سرانه استاد به دانشجو لرستان کمتر از حد کشوری است گفت: این سرانه در لرستان یک به 33 است در حالیکه در کشور یک به 27 است که برای رفع این مشکل باید برای جذب هیات های علمی و جذب ردیف های اعتباری تلاش های بیشتری صورت گیرد.