رشته های میان رشته ای راه اندازی می شود


به گزارش جام جم آنلاین ،محمود فتوحی فیروز آبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با میزان اظهار داشت:در سال 96 یکی از اقداماتی که برای ارتباطات علمی بین المللی در نظر گرفته شده جذب دانشجویان غیرایرانی بخصوص از کشور های همسایه است که تلاش بسیاری در این حوزه انجام خواهیم داد.البته دانشگاه صنعتی شریف همواره جزء برترین دانشگاه‌های منطقه و دنیا بوده است و با شناخت خوبی که از این دانشگاه حاصل شده، بسیاری از دانشجویان خارجی تمایل دارند برای ادامه تحصیل به دانشگاه صنعتی شریف بیایند، و ما خواستار تقویت و گسترش روابط بین المللی خود با دیگر کشورها و جذب دانشجویان از سراسر دنیا هستیم.
وی افزود:تلاش برای ارتباط با دیگر کشورهای پیشرفته و اعزام دانشجویان دکتری برای دوره های کوتاه مدت یکساله و فرصت مطالعاتی از دیگر برنامه های دانشگاه شریف است.ناگفته نماند یکی از راه‌های معرفی ظرفیت های علمی، اقتصادی، سیاسی و فناوری کشور از طریق فارغ التحصیلانمان خواهد بود.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد:علی رغم انجام پروژه های بزرگی که در سال 95 انجام داده ایم سال جدید هم علاقه مند به گسترش این پروژه ها هستیم.
فیروز آبادی با اشاره به فعالیت های آموزشی دانشگاه شریف در آینده نزدیک بیان داشت:در حوزه آموزش زمینه ای فراهم خواهیم کرد تا رشته های میان رشته ای بیشتری را راه اندازی کنیم.
وی اظهار داشت:از جمله اقداماتی که در بخش مالی و اداری دانشگاه خواهیم داشت توسعه محیط دانشگاه درقسمت شمالی و زمین منطقه 22 است. دراین زمینه فعالیت های بیشتری خواهیم داشت که البته گسترش این فعالیت ها وابسته به وضعیت مالی است.