۲۶ عنوان کتاب پایه دوازدهم در حال تالیف است


معاون پژوهش وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ ۲۸ عنوان کتاب برای پایه یازدهم و به موازات آن ۲۶ عنوان کتاب برای پایه دوازدهم در دست تالیف و آماده سازی است و تلاش می‌کنیم با وجود دشواری مسیر در اواخر شهریور ماه ۹۶ برای توزیع آماده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آخرین جلسه هیئت امنای سازمان پژوهش در سال 95  با حضور  وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد.

حجه الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در این جلسه اظهار کرد:‌ مبنای ما در برنامه‌ریزی، همواره سیاست‌های کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب، سیاست دولت تدبیر و امید مبنی و اسناد بالادستی بوده و بودجه‌ریزی نیز بر مبنای عملکرد انجام شده است. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نخستین دستگاهی در مجموع دولت بود که بودجه‌ریزی سالانه خود را برمبنای عملکرد تنظیم کرد که دو سال موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس شده است.

وی افزود: امسال نیز علاوه بر انجام برنامه‌های جاری، استانداردسازی فضا و تجهیزات، بازنگری برنامه‌های دوره ابتدایی با توجه به تکمیل فرایند استقرار 6 پایه در آن، طراحی و توسعه بسته‌های آموزی، توسعه شبکه ملی ایران (رشد) ، استانداردسازی هدایت و تشویق ناشران و فعالان آموزشی به تولید بسته‌های آموزشی متناسب با سن و پایه تحصیلی، نقد و بررسی کتاب‌های درسی را پیش رو داریم.

محمدیان با بیان این نکته که امسال تغییرات کتاب‌های درسی به پایه یازدهم رسیده است، اضافه  کرد: 28 عنوان کتاب برای پایه یازدهم و به موازات آن  26 عنوان کتاب برای پایه دوازدهم در دست تالیف و آماده سازی است و تلاش می‌کنیم با وجود دشواری مسیر در اواخر شهریور ماه 96 برای توزیع آماده شود.

وی تصریح کرد: نکته بعدی برنامه پیش‌دبستانی است که بر اساس سیاست یکپارچه‌سازی باید مطالعات مقدماتی انجام گیرد و بر اساس نتایج حاصله از آن تولید محتوا صورت پذیرد.

معاون پژوهش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به استقرار نظام 3-3-3-3، افزود: براساس نظام دوری مقرر شد مطالعاتی صورت پذیرد تا به به جای 3 کتاب در هر دوره 3 ساله، مطالب آن در یک کتاب تلفیق و تجمیع شود و پس از اجرای آزمایشی در صورت موفقیت به کل کشور تعمیم یابد.

وی با بیان اینکه  سامانه استانداردی برای معرفی محصولات آزمایشگاهی و کارگاهی آموزشی طراحی شده است، افزود: تولیدکنندگان مواد آموزشی و کمک آموزشی (اعم از بخش خصوصی و دولتی) می‌توانند تولیدات خود را در آن عرضه کنند و مدیران مدارس نیز با آگاهی از کم و کیف آن نسبت به سفارش خرید لوازم مورد نیاز مدرسه خود اقدام کنند.