23 هزار کلاس درس در پایتخت نیازمند مقاوم سازی است


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، محمدتقی نظرپور در خصوص بدهی سازمان نوسازی مدارس به پیمانکاران افزود: بدهی به پیمانکاران ناشی از عدم تخصیص به این سازمان است و باید تلاش کرد این مبالغ تسویه شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادیم کاری کند تا در 6 ماه اول امسال، اعتبارات مربوط به نوسازی مدارس به صورت 100 درصدی تخصیص یابد تا بتوانیم مهرماه ساختمان‌های آموزش و پرورش را تحویل دهیم.
وی گفت: اگر در این زمان نتوان این پروژه‌ها را تحویل داد ممکن است فضاهایی را در مدارس به کلاس تبدیل کنند و یا حتی مدارس دو شیفته برگزار شوند.
نظرپور در مورد اینکه کدام استان‌ها به لحاظ استحکام مدارس و سازه مشکل دارند، گفت:
«تهران» به عنوان پایتخت کشور به لحاظ مقاوم سازی از همه جای کشور وضعیت بدتری دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در مجموع حدود 180 هزار میلیارد ریال برای مقاوم‌سازی تمام فضاهای آموزشی کشور نیاز است و تهران نیز 24 هزار میلیارد ریال برای مقاوم سازی مدارس نیاز دارد.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با اشاره به وضعیت مدارس تهران، گفت: در پایتخت 14 هزار و 500 کلاس درس باید مقاوم سازی شود و هشت هزار و 500 کلاس درس نیز تخریب و بازسازی شود.
نظرپور با بیان اینکه تهران نسبت به کل کشور وضعیت نامناسب تری دارد و پس از آن آذربایجان شرقی است، به تراکم دانش‌آموزی در تهران و دیگر مناطق نیز اشاره کرد و گفت: تراکم تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس درس تهران، 32 نفر است اما در کل کشور این تراکم، 26نفر است یعنی جمعیت کلاس‌های تهران به نسبت دیگر شهرها بیشتر است.