آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان


محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت سنجش سلامت نوآموزان برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد: فعالیت پایگاه‌های سنجش از اوایل خردادماه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها برای ثبت نام نوآموزان به مدارس موردنظر مراجعه و پس از ثبت نام در مدارس برای نوبت‌گیری در طرح سنجش سلامت اقدام کنند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: نوبت‌گیری نوآموزان همانند سال گذشته به صورت الکترونیکی انجام شده و نوبت اعلام می‌شود.

عظیم عراقی یادآور شد: سال گذشته قریب به یک میلیون و ۲۵۰ نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کردند که از این تعداد ۲۱۰ هزار نفر مربوط به نوآموزان پیش دبستانی بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از نوآموزان پیش دبستانی سال گذشته در طرح شرکت داشتند و امسال نیاز به سنجش مجدد نیست بنابراین حدود ۲۱۰ هزار نفر از آمار امسال کاسته می‌شود.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال در بخش سنجش نوآموزان پیش دبستانی نسبت به سال گذشته تعداد متقاضیان افزایش یابد چرا که خانواده‌ها بیشتر با طرح آشنا شده‌اند.