اعلام وضعیت مدارس عجب شیر، آذرشهر و گوگان پس از سیل


محمد رضا عیدی مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «در سیل اخیر استان آذربایجان شرقی آیا مدرسه‌ای آسیب دیده است؟»، اظهار داشت: در جریان سیل اخیر، مشکل حاد برای مدارس وجود ندارد.

وی افزود: فقط در سه شهر «عجب شیر»، «گوگان» و «آذرشهر» مشکلاتی برای مدارس ایجاد شد که در بیشتر آنها جمع شدن گل و لای در محوطه مدارس، مشکلاتی را ایجاد کرده بود که تا امروز تلاش شد و تمام این گل و لای از محوطه مدارس جمع شد.

عیدی با تکذیب هرگونه خرابی و آسیب کلی به مدارس آذربایجان شرقی گفت: در سیل استان به هیچ عنوان مدارس آسیب جدی ندیدند و فقط دیوار محوطه یک مدرسه در «لیقوان» تبریز فرو ریخت که در نتیجه شدت ورود آب ایجاد شد.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی تصریح کرد: مدارس استان در محل سیل در شرایط عادی قرار دارند و حدود 6 مدرسه در مجموع آسیب جزئی دیده است.

به گزارش فارس، مسئولان آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در روزهای گذشته اعلام کردند که مدارس «کوثر خانیان»، «دین و دانش خانیان» و «شفق چنار» از توابع شهرستان عجب شیر و همچنین مدرسه «فرهنگ» شهر تیمورلو بخش گوگان در سیل اخیر آسیب دیده‌اند.