ایران میزبان ۳۳ کشور در مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی فیض در نشست خبری که به مناسبت برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام، اظهار کرد: تعداد 6 میلیون نفر از دانش‌آموزان را توانسته‌ایم جذب فعالیت‌های قرآنی به صورت داوطلبانه کنیم که ایده‌آل ما شرکت صد در صد 13 میلیون دانش‌آموز است.

وی افزود: پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام با همکاری سازمان اوقاف از 30 فروردین برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: این مسابقات بهانه‌ای است دانش‌آموزان کشورهای دیگر را دعوت کنیم تا کشور را از نزدیک ببیند و با فرهنگ و تمدن ما نیز آشنا شوند. در گذشته آنقدر نگاه به کشور بد بود که دعوت‌شدگان با خود ساک غذا آورده بودند و فکر می‌کردند ایران کشور قحطی‌زده‌ای است این نگاه با استفاده از تبلیغات کشور‌های بیگانه علیه ایران به وجود آمده که به نوعی ایران هراسی را تبلیغ می‌کنند برگزاری این مسابقات موجب می‌شود تا نگاهشان تغییر کند و برای آینده ایران خوب است.

فیض بیان کرد: برای برگزاری این مسابقات با 70 کشور رایزنی کرده‌ایم که 33 کشور نمایندگان خود را اعزام می‌کنند. در مجموع 60 دانش‌آموز در دو گروه دختران و پسران شرکت خواهند کرد.

وی گفت: این مسابقات موجب می‌شود تا وحدت جهان اسلام به وجود آید.

معاون پروشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره‌ اهدای جایزه نیز بیان کرد: به طور میانگین به رتبه‌های اول تا سوم 20 میلیون تومان تعلق می‌گیرد البته جنبه مادی برای ما اهمیت ندارد.

فیض تصریح کرد: استمرار فعالیت با دانش‌آموزان شرکت کننده‌ها را از دوره‌های دانش‌آموزی تا دانشگاهی خواهیم در ساختار جدید خواهیم داشت.

وی از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی با حضور 60 دانش آموز از جهان اسلام خبر داد.