آسیب های انتخاب رشته توسط والدین بدون توجه به علایق دانش آموز


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: انتخاب رشته توسط اولیای دانش‌آموزان بدون توجه به مهارت‌ها و نظرات آنان صورت می‌گیرد و متاسفانه این امر بدون توجه به علایق دانش‌آموز، آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبر گزاری تسنیم،، علی زرافشان در جمع اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی بعد از یک دوره طولانی مجددا به دورۀ اول متوسطه بازگشت، اظهار کرد: مسائل درون سازمانی و برون سازمانی بسیاری در امر هدایت تحصیلی نقش داشته‌اند که بعضا چالش‌هایی را در این راه به وجود می‌آوردند که نیازمند برنامه‌ریزی و تدبیر بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال گذشته با چالش‌هایی روبه‌رو شد، تصریح کرد: باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد و با کسب مهارت و دانش در کنار یکدیگر، چرخ تولید و اشتغال را در جامعه به حرکت درآورد.

وی با تاکید بر این که انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموز باید محور توجه مسئولان قرار گیرد، تاکید کرد: انتخاب رشته دانش آموزان باید مبتنی بر آگاهی و کسب توانایی‌ها، استعدادها و علایق خود فرد باشد.

زرافشان کسب اطلاع از مشاغل متعدد و مختلفی را که در جامعه وجود دارد و آشنا کردن دانش‌آموزان با حرفه‌های مختلف را از ضروریات پیش روی دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: معمولا انتخاب رشته توسط اولیای دانش‌آموزان بدون توجه به مهارت‌ها و نظرات آنان صورت می‌گیرد و متاسفانه این امر بدون توجه به علایق دانش‌آموز، آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.