مسابقه ملی «دانش مغز» دانش آموزان برگزار شد


مرحله دوم مسابقه ملی دانش مغز به همت انجمن علوم اعصاب ایران در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد؛ بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال در قالب این مسابقات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در مسابقه ملی «دانش مغز» 31 دانش‌آموز برگزیده مرحله اول مسابقه، در دو مرحله تئوری و شفاهی به رقابت پرداختند و نفرات اول تا سوم مشخص شدند.

از این نفرات به هنگام برگزاری همایش علوم شناختی تقدیر خواهد شد و نفر اول این مسابقه تابستان امسال برای رقابت در مسابقه جهانی Brain Bee به واشنگتن اعزام خواهد شد.

مسابقه دانش‌آموزی دانش مغز (Brain Bee) با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری علوم مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.

این مسابقات در بیش از 150 نقطه و 30 کشور دنیا برگزار می‌شود و برگزیدگان مسابقات هر کشور، هر سال در یک نقطه از دنیا گرد هم آمده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به این ترتیب بیش از 30 هزار دانش‌آموز از سراسر دنیا هر سال به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اخبار این مسابقات در سراسر دنیا به طور گسترده پخش می‌شود.