توجه بیشتر به اردوهای عتبات عالیات دانش آموزان


محمود علیگو قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص اردوهای دانش‌آموزی، اظهار داشت: هم‌چنان مانند قبل فعالیت اردویی وجود دارد و حتی تمرکز را روی توسعه اردوهای منطقه‌ای و استانی گذاشته‌ایم.

وی افزود: قبلا یک اردوی ملی داشتیم و انشاالله اردوهای منطقه‌ای و استانی را در حد اردوی ملی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم؛ قطعا حجم دانش‌آموزی که از فضای اردویی منطقه‌ای و استانی استفاده می‌کند، بیشتر خواهد شد.

علیگو در خصوص اردوهای عتبات دانش‌آموزی گفت: به دنبال آن هستیم که این اردو را با سازماندهی بیشتری انجام دهیم و به محتوای عتبات اضافه کنیم و دانش‌آموز فقط به زیارت نرود، زیرا سازمان دانش‌آموزی تشکیلات است و باید در قالب تشکیلات کار را دنبال کند.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در پاسخ به این پرسش که «آیا با آمدن شما به سازمان دانش‌آموزی، این مجموعه وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد؟»، اظهار داشت: یکی دو سال دیگر مشخص می‌شود و وقتی بنده از این سازمان رفتم، قضاوت کنید.

وی در خصوص تفکر و نگرشی که وارد سازمان دانش‌آموزی کرده است، عنوان کرد: امر تربیت در وزارت آموزش و پرورش به وقوع نمی‌پیوندد و نیاز داریم تا از طریق تشکل‌های دانش‌آموزی همچون سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، هلال احمر و بسیج این امر را محقق کنیم. امر تربیت زمانی رخ خواهد دید که وقتی مدرسه تعطیل شد، بیرون مدرسه زباله وجود نداشته باشد و وقتی این موضوع را دیدیم آموزش و پرورش موفق بوده است.

علیگو افزود: اگر امر تربیت به خوبی اتفاق بیافتد، قطعا باید طلاق را کمتر ببینیم و مصرف مواد مخدر باید کمتر شود. بزرگترین سرمایه نیروی انسانی است و بزرگترین کمبود، زمان است.