استقبال دانش آموزان از رشته های لالایی خوانی و سخنوری


عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبر گزاری فارس با اشاره به برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی_هنری استان تهران بیان داشت: پس از مراحل مدرسه و منطقه، مرحله استانی مسابقات با شرکت 265 هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله مقدماتی در بهمن ماه و مرحله منطقه‌ای از دهه فجر تا نیمه اسفند برگزار شد و مرحله استانی نیز از نیمه اسفند تا 6 اردیبشهت در جریان خواهد بود و اختتامیه هم در سه روز، به تفکیک دانش آموزان برگزیده قرآن و عترت، فرهنگی_هنری پسران و فرهنگی_هنری دختران برگزار می‌شود که در نهایت از 1850 دانش‌آموز برگزیده تقدیر خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: اکثر داورهایی که با ما همکاری می‌کنند از افرادی هستند که سابقه کار در بخش تعلیم و تربیت را داشته‌اند، اما در برخی موارد هم لازم است متخصصان رشته را، خارج از همکاران فرهنگی انتخاب کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه رشته‌های فرهنگی_هنری در گذشته به هشت‌گانه معروف بود، خاطرنشان کرد: با توجه به مقضیات روز، تعداد رشته‌ها اضافه شد و شاخه‌هایی چون بازی‌های رایانه‌ای، سخنوری و لالایی خوانی و برخی دیگر از رشته‌ها اضافه شد و مورد استقبال دانش‌آموزان هم قرار گرفت.

وی ادامه داد: رشته‌ای مثل لالایی خوانی با نظر شخص وزیر به این مسابقات اضافه شده و مورد استقبال قرار گرفته است. این رشته در راستای آشنایی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با سبک زندگی ایرانی_اسلامی در قالب قصه‌گویی، وارد رشته‌های مسابقات شد.

 کریمی هدف اصلی برگزاری این مسابقات را رسیدن دانش‌‌آموزان به خودشناسی و آگاهی از استعدادها عنوان نمود و اضافه کرد: کشف استعدادهای هنری، ادبی و گسترش مهارت‌های دانش‌آموزان نیز در زمره این هدف قرار می‌گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی  آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به فعالیت‌هایی که در جهت معرفی آثار برگزیده دانش‌آموزان صورت گرفته است، گفت: آموزش و پرورش با میراث فرهنگی و گردشگری توافقی داشت و سال گذشته در نمایشگاهی با رویکرد دانش‌آموزی، آثار برگزیده، برای عموم نمایش داد‌ه‌ شد و تلاش داریم امسال هم این روند را ادامه دهیم.