رونمایی از دومین کتاب دانش آموز معلول شیرازی


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در آیین رونمایی از کتاب «تا بی نهایت» نوشته سیده مهتاب نبوی، دانش‌آموز معلول شیرازی، اظهار داشت: هر انسانی می‌تواند با اراده و ایمان قوی به بسیاری از خواسته‌های خود دست یابد.

وی افزود: سیده مهتاب نبوی با وجود معلولیت جسمی توانسته با اراده و ایمانی قوی، محدودیت‌های خود را پشت سرگذاشته و به عنوان یک الگوی شایسته برای نوجوانان و جوانان معرفی شود.

آذری با اشاره به تاثیر وراثت، محیط و اراده در زندگی انسان‌ها، گفت: اراده، بیشترین نقش را در تربیت و رشد انسان‌ها دارد و چه بسیار افرادی که با وجود شرایط نامطلوب وراثتی و محیطی، تنها با اراده‌ای قوی توانسته‌اند به موفقیت‌های زیادی دست یابند و سیده مهتاب نبوی نیز از جمله این افراد است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط مناسب برای ظهور و بروز استعدادهای دانش‌آموزان در مدارس گفت: در همین راستا طرح شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان در مدارس فارس راه‌اندازی شده و هم‌اکنون بسیاری از دانش‌آموزان فارس تحت پوشش این طرح قرار دارند.

در ادامه مراسم، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز بیان داشت: سیده مهتاب نبوی، یک الگوی شایسته برای همه دانش‌آموزان است که با اراده، پشتکار و ایمان به خدا توانسته با وجود محدودیت جسمی به موفقیت‌های زیادی دست یابد.

پرنیان گفت: انتظار ما از همه دانش‌آموزان این است که با تلاش و پشتکار در مسیر پیشرفت گام بردارند و محدودیت‌های موجود در مسیر خود را با اراده‌ای قوی پشت سر گذاشته و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

کتاب «تا بی نهایت» دومین نوشته مهتاب است و اولین کتاب این دانش‌آموز کوشا نیز با عنوان «از نگاه مهتاب» چند سال قبل منتشر شده است.

سیده مهتاب نبوی علاوه بر نوشتن این دو کتاب در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی نیز موفق به کسب عناوین مختلف استانی و کشوری شده است.