نیاز به مهارت محوری در دبستان ها


به گزارش خبر گزاری تسنیم، رضوان حکیم زاده اظهار کرد:یکی ازاهداف اصلی وزارت آموزش‌وپرورش تمرکز زادیی و دادن اختیارات بیشتر به مدارس است.

وی با اشاره به اجرای سیاست تفویض اختیار درمدارس و دوره ابتدایی گفت: باید مدیران و معلمان مدارس را ازطریق طرح کارآمدی که در داخل مدرسه با استفاده ازتجارب خودشان و تعامل بایکدیگر شکل می‌گیرد توانمند سازیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: معلمان ابتدایی بسیار سخت‌کوش و توانمند هستند و ما فقط باید فرصتی را فراهم کنیم که معلمان بتوانند تجربیاتشان رابه اشتراک و درکنار هم یاد بگیرند.

حکیم زاده با بیان اینکه تحول در آموزش ‌پرورش از طریق تفویض اختیار و تمرکز‌زدایی در مدارس شکل می‌گیرد، گفت: اگر به مدیران و معلمان اختیار واگذار کنیم که بتوانند نیازهایشان را شناسایی وفرصت‌های یاددهی و یادگیری را درفضای مدرسه فراهم کنند تحولی خوبی برای توانمندسازی معلمان ایجاد می‌شود.

وی از آموزش مهارت‌محوری در دانش آموزان دوره ابتدایی خبرداد و گفت: در دوره ابتدایی ذهن دانش‌آموزان را نباید پر از محفوظات کرده بلکه باید درمسیر مهارت‌محوری و آموزش مهارت در دانش‌آموز گام برداریم.