شبکه پژوهش سراهای دانش آموزی در حوزه هوافضا ایجاد می شود


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستای تسهیل دسترسی دانش آموزان کل  کشور به تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مرتبط با علم هوافضا و سایر علوم مربوطه تفاهم نامه ایجاد و تجهیز شبکه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی منعقد شد. 

این تفاهم نامه چهارجانبه پس از بررسی ها و جلسات متعدد با حضور نماینده سازمان هایی همچون معاونت آموزش متوسطه وزرات آموزش و پرورش، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت دانش بنیان ، کارگزار باشگاه هوافضای جوان ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی، امضا شد.

به موجب این تفاهم نامه در پژوهش سراهای دانش آموزی واجد شرایط، در فاز اولیه این تفاهم نامه، کارگاه های هواپیمای مدل راه اندازی می شود و فارغ التحصیلان رشته هوافضا و سایر رشته های مربوطه با گذراندن دوره مربیگری هواپیمای مدل و اخذ مدرک مربوطه در آکادمی هوافضای باشگاه هوافضای جوان ستاد، پس از دریافت تسهیلات موردنیاز از صندوق کارآفرینی امید به فعالیت در پژوهش سراها خواهند پرداخت.

از دستاوردهای این طرح می توان به هماهنگی سازمان ها و تجمیع ظرفیت آن ها در راستای توسعه و فرهنگ سازی فناوری هوایی و همچنین اشتغال زایی برای فاغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد. 

علاوه بر این دستاوردها، شرکت های دانش بنیان نیز می توانند با ارائه ایده ها و تجهیزات کمک آموزشی مفید در این راستا، در طرح بزرگ «ایجاد و تجهیز شبکه پژوهش سراهای دانش آموزی» مشارکت داشته باشند