طرح تکریم مقام معلم


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حامد علامتی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اهداف این طرح گفت: مراسم گرامیداشت مقام معلم توسط دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با حضور معلمان و مسئولان مربوطه مدارس همزمان با اعیاد شعبانیه از 12 تا 18 اردیبهشت برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این طرح را جریان سازی و فعال سازی انجمن های اسلامی مدارس کشور در هفته گرامیداشت مقام معلم خواند و افزود: طرح تکریم معلمان در دو بخش متوسطه اول و متوسطه دوم و به طور مستقیم توسط دانش آموزان در شان مقام معلمان و کادر آموزشی انجام می پذیرد.
علامتی با بیان اینکه فضاسازی کلاس درس در راهروی مدارس در این طرح و جملات استاد شهید مطهری و بزرگان دینی و همچنین رهبر معظم انقلاب در وصف مقام معلم تزیین خواهد شد افزود: هفته معلم یک فرصت اسثثنایی برای آشنایی با شخصیت و آثار استاد شهید مرتضی مطهری است.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از جمله اهداف طرح تکریم مقام معلم را معرفی آثار شهید مطهری در قالب جلسات سخنرانی و یا تولید محصولات فرهنگی از قبیل نشریه، برگزاری نمایشگاه در فروشگاه کتاب و همچنین تشکیل حلقه های مطالعاتی با محوریت استاد مطهری طی یک هفته عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم از سوی اتحادیه بخش ویژه ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است گفت: گرامیداشت مقام و جایگاه معلمان شهید و آشنایی با شخصیت و خاطرات و وصیت نامه معلمانی که در مدرسه، شهر و یا استان به درجه رفیع شهادت نایل شده اند از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته معلم برای دانش آموزان است