کارنامه مشاوره محور


به طور معمول در تمامی آزمون هایی که برگزار می شوند پس از پایان آزمون و تصحیح اوراق، کارنامه ای صرفا آماری به دانش آموزان ارائه می شود.
کارنامه مشاوره محور خروجی نرم افزاری است که در آن پیغام ها و گزینه ها به گونه ای طراحی شده که دقیق تر از هر مشاوری می تواند کارنامه دانش آموزان را آنالیز کرده و دقت، کیفیت و روش درس خواندن آن ها را مورد ارزیابی قرار دهد. کارنامه مشاوره محور به طرز دقیق و هوشمندانه ای نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را مشخص کرده، راهکارهایی اصولی را جهت بر طرف کردن نقاط ضعف آن ها ارائه داده و با تشویق دانش آموزان در نقاط قوتشان کمک قابل ملاحظه ای به پیشرفت آنان می کند.

این کارنامه تمامی آنالیزهای ممکن که مشاوران بر روی کارنامه دانش آموزان انجام می دهند را شامل شده و بر اساس این آنالیز ها مجموعه ای وسیع از پیغام های مشاوره ای را که برای تمامی مقاطع به صورت جداگانه و با بهره گیری از بهترین آموزه های مشاوره ای نوشته شده اند منعکس می کند. مزیت اصلی این کارنامه این است که با توجه به اینکه این کارنامه برای تمامی دانش آموزان توسط نرم افزار ایجاد می شود هیچ گونه خطای انسانی ناشی از خستگی مشاور و از قلم انداختن نکاتی در تحلیل کارنامه که ممکن است به دلیل خستگی و کار بیش از حد رخ دهد را نخواهد داشت و برای همه با یک کیفیت و به دقیق ترین شکل ممکن و بدون پرداخت هزینه ای اضافی ارائه خواهد شد.

با تلاش های صورت گرفته مجموعه ای کامل از پیغام های مشاوره ای به نرم افزار داده شده است. این مجموعه شامل مباحث مربوط به تمرکز، دقت، روش های مدیریت زمان، نحوه مطالعه دروس عمومی و اختصاصی، به طور جزئی تر نحوه مطالعه هر یک از دروس، انواع تکنیک های حاشیه نویسی، خلاصه نویسی، برجسته سازی، مارک دار کردن تست ها، معرفی کتاب های آموزشی در دروس مختلف متناسب با ضعف های دانش آموز و همچنین لینک مشاهده فیلم های آموزشی مرتبط با هر مبحث می باشد که سعی شده به بهترین شکل ممکن و به صورت پیوسته به دانش آموزان عزیز در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه شود.

به طور کلی هفت دسته پیغام طراحی شده که هریک از این دسته ها خود شامل تعداد زیادی از پیغام های متفاوت می شوند. دسته اول پیغام هایی هستند که تراز عمومی و اختصاصی دانش آموز را آنالیز می نمایند. در این حالت اختلاف میان تراز عمومی و اختصاصی دانش آموز سنجیده شده و با توجه به میزان اختلاف آن ها و اینکه تراز عمومی بالاتر می باشد یا تراز اختصاصی پیغام هایی در زمینه روش های تقویت دروس عمومی و اختصاصی و نحوه مطالعه آن ها داده می شود. البته در مقاطع قبل از دهم که تفکیکی بین دروس اختصاصی و عمومی نیست تراز کل دانش آموز بررسی شده و نکات مشاوره ای لازم در جهت بهبود تراز ارائه می شود.
دسته دوم پیغام هایی هستند که به بررسی وضعیت تک تک دروس به صورت جداگانه می پردازند. در این پیغام ها تراز تک تک دروس به صورت جداگانه از تراز دروس عمومی و اختصاصی کم شده و اگر فاصله تراز درس از تراز کل عمومی (برای دروس عمومی) و اختصاصی (برای دروس اختصاصی) از میزان مشخص شده بیشتر باشد نرم افزار نقاط ضعف را شناسایی کرده و پیغام هایی را با محتوای نحوه آموزش و مطالعه دروس به صورت اختصاصی برای هر درس ارائه می دهد. همچنین کتاب های آموزشی مناسب برای تقویت دانش آموز و فیلم های آموزشی به او ارائه می شود. البته همانطور که در دسته اول هم ذکر کردم برای مقاطع قبل از دهم این اختلاف با تراز کل دانش آموز سنجیده می شود.
دسته سوم پیغام های تشویقی هستند که در واقع حالت مقابل پیغام های دسته دوم هستند در این حالت اگر تراز دروس از تراز کل بیشتر از حد مشخصی باشد پیغام هایی مبتنی بر تشویق دانش آموز و توصیه به تقویت نقاط قوت خود ارائه داده می شود.
دسته چهارم پیغام ها به منظور بررسی وضعیت دانش آموز با توجه به اختلاف تراز فعلی دانش آموز و تراز وی در صورتی که آزمون نمره منفی نداشت می باشد. که با توجه به اینکه میزان این اختلاف چقدر باشد پیغام هایی حاوی راهکارهای افزایش دقت و کاهش ریسک پذیری در کارنامه به دانش آموز داده خواهد شد.
دسته پنجم پیغام هایی هستند که مشخص می کنند دانش آموز به چه میزان به سوالات دشوار در آزمون پاسخ داده، به چه میزان در دام های آموزشی گرفتار شده و چه تعداد از سوالات را شانسی زده است که در این دسته از پیغام ها راهکارهای افزایش تمرکز و دقت، نحوه صحیح درس خواندن و نکات مربوط به ریسک پذیری به دانش آموز توضیح داده شده است.
دسته ششم پیغام هایی است که بر اساس تعداد سوالات نزده دانش آموز و همچنین درصد پاسخگویی به سوالات آسان طراحی شده اند. در این پیغام ها راهکارهای افزایش سرعت مطالعه، مدیریت زمان، افزایش ساعت مطالعه و  افزایش تمرکز به دانش آموز آموزش داده می شود.

و در نهایت دسته هفتم و آخر پیغام ها که در هر درس مشخص می نماید دانش آموز در چه مبحثی ضعف دارد و راهکار هایی که کمک به بهبود آن مبحث می کند را به دانش آموز ارائه می دهد. که به تفکیک مباحث برای تمامی دروس عمومی و اختصاصی این پیغام ها طراحی شده اند.

دریافت فایل نمونه انسانی اول دوره دوم متوسطه (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه اول دوره اول متوسطه (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه پنجم ابتدایی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه پیش انسانی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه پیش تجربی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه پیش ریاضی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه تجربی اول دوره دوم متوسطه (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه چهارم ابتدایی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه دوم دوره اول متوسطه (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه ریاضی اول دوره دوم متوسطه (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه سوم انسانی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه سوم تجربی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه سوم دوره اول متوسطه (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه سوم ریاضی (کلیک کنید)

دریافت فایل نمونه ششم ابتدایی (کلیک کنید)

 

 لطفا برای مشاهده کارنامه مشاوره محور ، اینجا کلیک کنید.