معلمان درعصر اینترنت و ارتباطات، استرس را از دانش آموزان دورمی کنند


به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی روز سه شنبه در آئین ' سپاس معلم' که در جمع دانش آموزان و معلمان دبستان بیرجندی اصفهان برگزار شد، افزود: لازم است معلمان فضایی شاداب را به دانش آموزان هدیه دهند. 
وی خطاب به معلمان گفت: خیلی نگران نباشید که دانش آموزان محتوای آموزشی را فرا نگیرند بلکه کاری کنید که آنها از درس خواندن لذت ببرند و همیشه شاد و سرزنده باشند. 
دانش آشتیانی افزود: محتوای آموزشی برای افراد مایوس و نا امید فایده ای ندارد ولی یک فرد امیدوار با نگرش مثبت بهتر می تواند محتواهای آموزشی را یاد بگیرد. 
وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون در دنیا بیشتر موارد آموزشی بویژه در دبستان با تاکید بر درک بالا و برقرار کردن ارتباط با دانش آموزان است تا آنها بتوانند موضوع های درسی را بهتر فرا بگیرند. 
وی با تاکید بر نحوه تعامل معلم با دانش آموزان گفت: تعامل معلم بیشتر از سواد ارزش دارد زیرا صرف سواد برای یک معلم کافی نیست و معلم باید نقش تسهیل گر داشته باشد. 
وی با بیان اینکه اقتصاددانان بزرگ معتقدند توسعه پایدار باید از مقطع دبستان آغاز شود، افزود: نباید با بالا بردن کمیت از کیفیت غافل شویم. 
دانش آشتیانی با تاکید بر اینکه هیچ شغلی قابل مقایسه با معلمی و هیچ کاری بهتر از تدریس در مدرسه نیست، گفت: معلمی باید برگزیده شود که هم سواد علمی و هم سواد حرفه ای داشته باشد. 
وی با تاکید بر اینکه استعداد دانش آموزان باید در مسیر درست برده شود، اظهار کرد: در این صورت است که می توانیم زمینه ساز شکوفایی بهتر آنها در دوران آموزش باشیم. 
 وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: معلمان نقش کلیدی و زیرساختی در این مقوله دارند. 
وی با تاکید بر اینکه نباید همه چیز دستوری و متمرکز باشد، افزود: باید معلم در بسیاری از تصمیم سازی ها نقش داشته باشد تا بتواند آزادانه تفکرات درست خود را پیاده و اجرا کند. 
دانش آشتیانی با سپاس از همه معلمان اظهار کرد: معلم با تلاش خود و با سوختن و ساختن سعی دارد که جامعه را توانا کند. 
وی با تاکید بر نقش معلمان در دانایی پروری دانش آموزان گفت: آموزش دانایی به دانش آموزان می تواند تضمین بخش یک زندگی با کیفیت و موفق برای اینده آنها باشد. 
وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: یک معلم ممکن است در مسیر شغلی خود با مشکل هایی مواجه باشد ولی عشق معلمی و ارزش این حرفه بسیاری از مشکل های او را هموار و انگیزه اش را بیش از پیش تقویت می کند. 
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم به شهر اصفهان سفر کرد و پس از ورود به این خطه برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی گلستان شهیدان شد. 
 وزیر آموزش و پرورش با حضور بر مزار آیت الله طاهری امام جمعه فقید اصفهان، علی اکبر پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش، سرداران شهید کاظمی و خرازی و همچنین شهدای مدافع حرم با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت. 
دانش آشتیانی امروز مهمان فرهنگیان اصفهان است و با حضور در برنامه های مختلف از نزدیک با معلمان این استان دیدار خواهد کرد.