معرفی کتاب ها به کودکان در نمایشگاه بین المللی تهران


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از کانون پرورش فکری، مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون گفت: امسال 760 عنوان کتاب، 27 عنوان سرگرمی و 62 عنوان لوح‌های فشرده آموزشی و بازی در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب در غرفه‌ کانون به مساحت 200 متر مربع عرضه می‌شود.
جعفر عبدی افزود: از این تعداد کتاب 149 عنوان چاپ اول، 242 عنوان تجدید چاپی و 17 عنوان کتاب بریل است.
وی همچنین به تخفیف 10 درصدی محصولات برای عموم و تخفیف ویژه برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: هر روز هفت نفر از مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون نیز برای معرفی محصولات در این غرفه‌ها حضور دارند.
عبدی یادآور شد: در بخش ناشران عمومی نیز غرفه‌ای به مساحت 12 مترمربع برای عرضه‌ رمان‌ها و نمایش‌نامه‌ها در نظر گرفته شده است.
مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون ‌اضافه کرد: در بخش ناشران کمک آموزشی نیز بیش از 120 عنوان کتاب‌های کمک آموزشی و فصل‌نامه‌های کانون زبان در سالنی به مساحت 60 مترمربع برای عرضه‌ آماده شده است.
عبدی اظهار داشت: فضایی که امسال برای غرفه‌های کانون در نمایشگاه کتاب اختصاص یافته در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده است و در طراحی غرفه‌ها برای جذب مخاطبان سعی شده از رنگ‌های شاد و کودک‌پسند استفاده شود.
امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه بخش کودک و نوجوان در سالن B 109، غرفه‌ 44، در بخش ناشران عمومی در سالن اصلی 2، سالن A3، راهروی 6، غرفه 1004 و در بخش ناشران آموزشی در سالن D4، غرفه 4 پذیرای علاقه‌مندان است.
سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 13 تا 23 اردیبهشت 1396 در شهر آفتاب واقع در آزادراه خلیج فارس (اتوبان تهران- قم) روبه‌روی مرقد مطهر امام خمینی(ره) برپا می‌شود.

** شعرهای صفورا نیری در «مثل یک لبخند»
«مثل یک لبخند» مجموعه‌ دوازده شعر کودکانه به قلم صفورا نیری است.
کودکان گروه سنی «ج» (9 تا 12 سال) می‌توانند مجموعه‌ای از شعرهای صفورا نیری را با تصویرهایی از نیره تقوی در کتاب «مثل یک لبخند» بخوانند.
«مثل یک لبخند» روایتی است از دنیای کودکان که احساسات روزمره و اتفاقات دنیای آن‌ها را به زبان شعر توصیف می‌کند.
«خواهر»، «پدر»، «خورشید و دریا»، «عید نوروز»، «مترسک»، «مثل یک لبخند» و «اتوبوس قدیمی» برخی از آثار انتشار یافته در این کتاب هستند که با تصویرگری‌هایی زیبا و شاعرانه همراه شده‌اند.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تهیه کنند.
این کتاب نخستین بار در سال 1370 منتشر شده است و این روزها پس از ویرایش با قیمت 40 هزار ریال در بازار نشر عرضه شده است.

** «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» در مرحله پیش تولید
پویانمایی «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» به کارگردانی صادق جوادی در مرحله پیش تولید قرار دارد.
داستان این پویانمایی بر اساس کتابی از احمدرضا احمدی با همین عنوان است که به زودی تبدیل به پویانمایی می‌شود.
به گفته کارگردان پویانمایی بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر، این پویانمایی با تکنیک دو بعدی (paper) و با ابزار نقاشی دیجیتال و به صورت آب‌رنگ کار شده است.
وی با بیان اینکه احمدرضا احمدی لحنی شاعرانه و لطیف در آثارش دارد، توضیح داد: مهم‌ترین بخش کار که فضاسازی و شاکله آن است، شکل گرفته و چندین مرحله اصلاح و بازنویسی شده است.
این پویانمایی، روایتی عاشقانه از قصه کبوتری سرگردان را روایت می‌کند که در بوران بادهای پاییزی جفت خود را گم کرده و به دنبالش می‌گردد و از هر چه و هر که سر راهش می‌بیند سراغ او را می‌گیرد اما انگار همه از جفت خود جدا شده و سرگردانند.
کبوتر اما با عبور از پاییز در نسیم بهار جفت خود را پیدا می‌کند و به دنبال او می‌رود و در مسیر خود همه سرگشته‌ها را می‌بیند که گم شده خود را یافته‌اند.
تهیه کنندگی این اثر هشت دقیقه‌ای را اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده دارد.
جوادی پیش از این نیز، فیلم‌های «کچل کفترباز» و «رویاها در یک روز» را به تهیه کنندگی کانون ساخته است.