افزایش 45 درصدی سرانه مدارس شبانه روزی در سال جاری


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت سرانه مدارس در بودجه سال جاری گفت: سرانه مدارس روستا مرکزی و شبانه روزی در بودجه 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

حسین فرزانه در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به تدابیر اندیشیده شده برای رفع مشکلات مدارس در پرداخت هزینه‌های جاری خود اظهار کرد: تخصیص سرانه مدارس در سال گذشته با مشکل روبرو بود. سرانه مدارس در بودجه امسال بهتر از سال گذشته دیده شده است.

وی افزود: سه ردیف سرانه در بودجه داریم که شامل مجتمع‌های شبانه روزی، مدارس روستا مرکزی و سرانه عمومی می شود. سرانه مدارس روستامرکزی و شبانه روزی در مناطق محروم با افزایش میانگین 45 درصدی نسبت به بودجه سال گذشته روبروست که در طول سال تحصیلی با توجه به تخصیصی که از خزانه می گیریم  آن را توزیع می کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمک نمایندگان مجلس در ردیفی که برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان درنظرگرفته شده بود اعتباری برای مدارس شبانه روزی  و روستامرکزی هم لحاظ شده است گفت: این اقدام در استای حمایت از مناطق محروم صورت گرفته و  نزدیک به رقم سرانه اصلی است که اگر تخصیص پیدا کند می‌توان گفت سرانه مدارس مناطق محروم بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است.