حضور۲۷۰۰ دانش آموز آذربایجان شرقی در طرح «کانون مدرسه»


به گزارش  خبرنگار مهر، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به همراه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و مدیر ناحیه سه آموزش و پرورش تبریز از روند اجرایی طرح «کانون مدرسه» در مرکز شماره شش تبریز بازدید و کارشناسان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش در حاشیه این بزدید نظرات خود را در باره اجرای هرچه بهتر این طرح بیان کردند.

 

حضور۲۷۰۰  دانش‌آموز آذربایجان شرقی در اجرای طرح «کانون مدرسه»

هادی یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: حاضران در این بازدید در کارگاه‌ها و آثار هنری و ادبی دانش‌آموزان طرح «کانون مدرسه» حضور یافتند و از نزدیک با فعالیت های آنها آشنا شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح در ۱۱ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر استان آذربایجان شرقی اجرا می شود و بیش از دو هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز مقاطع ابتدایی در مراکز کانون و در راستای اجرای طرح «کانون مدرسه» حضور دارند.

یوسف زاده تصریح کرد: در طرح کانون و مدرسه که بر اساس آن بخشی از آموزش کودکان مدارس ابتدایی در کانون انجام می‌شود، مطالب آموزشی توسط مربیان کانون و در حضور معلم برای دانش‌آموزان ارایه و مربیان از روش‌ آموزش غیر مستقیم مطالب درسی را در قالب فعالیت‌های کانونی با به آنها می‌آموزند.

 

لزوم افزایش تعداد مدارس شرکت کننده در طرح

محمد شاطریان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این بازدید با تقدیر از مجموعه عوامل مجری طرح «کانون و مدرسه» در آموزش و پرورش و کانون اظهار امیدواری کرد با توجه به نتایج مثبت اجرای این طرح، مدارس بیشتری در سال آینده مشمول طرح «کانون مدرسه» شوند.

رادبه مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه تبریز نیز در این بازدید با ابراز رضایت از مشارکت گسترده این ناحیه در اجرای طرح «کانون و مدرسه» تاکید کرد: خوشبختانه با تعامل ناحیه سه و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان رقی از ابتدای سال تحصیلی ۹۶-۹۵، اجرای طرح «کانون و مدرسه» در تعدادی از مدارس این ناحیه آغاز شده‌ است