اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانش آموزی تبیان برگزار شد


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دوازدهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

پس از برگزاری فرآیند مسابقات در روزهای 14 و 15 اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی تهران، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان، ساعت 16 عصر پانزدهم اردیبهشت با حضور حجت الاسلام و المسلمین آقامیری، مدیرعامل مؤسسه تبیان به همراه جمعی از مسئولین مؤسسه و دانش آموزان و مربیان در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

در اختتامیه جشنواره دوازدهم پروژه‌های دانش‌آموزی، فیلمی کوتاه با موضوع تکریم و احترام به والدین و نماهنگی از جشنواره امسال، برای حاضران پخش شد و فضایی زیبا و هدفمند برای آنها ایجاد شد، همچنین در پایان این مراسم از 140 گروه برگزیده دانش‌آموزی تجلیل شد.

دوازدهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان در سه بخش نمایشگاهی، سمینار علمی و مسابقات با حضور 6 هزار دانش‌آموز از تمام مقاطع تحصیلی در قالب هزار و 400 گروه 2 تا پنج نفره در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

در بخش سمینارها و غرفه‌های نمایشگاهی دانش آموزان در شاخه‌های مختلف علوم مانند فنی و مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی، علوم پایه، هنر و معماری، معارف اسلامی، علوم زیستی و پزشکی و نانو شرکت کردند.

در بخش مسابقات نیز دانش‌آموزان در گرایش هوافضا شامل راکت آبی، گلایدر و هاورکرافت، گرایش رباتیک شامل مسیریاب، جنگجو و نمایشی، گرایش سازه های ماکارونی، فوتومیکروگراف، کوره‌های خورشیدی، ماشین‌های کمیکار، بازی‌سازی، برنامه‌نویسی و کاپ فیزیک ایران حضور داشتند.