آموزش حقوقی به حدود 4 هزار دانش آموز، مربی و اولیاء


مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش، از آموزش حقوقی نزدیک به 4 هزار دانش آموز، مربی و والدین در سراسر کشور در بازه زمانی یک ساله خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهناز احمدی در آیین آغاز طرح  آموزش حقوق به دانش آموزان دختر، مربیان و والدین دانش آموزان استان فارس در مدرسه دخترانه شاهد علامه امینی ناحیه یک شیراز گفت: این طرح حدود 2 سال است که در آموزش و پرورش شکل گرفته و تلاش ما این است تا این طرح برای همه دانش آموزان اجرا شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح آموزش حقوق پس از تصویب در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سال گذشته در 15 استان کشور اجرا شد و در سال جاری نیز به صورت یک طرح کشوری در سراسر کشور در حال اجراست.

احمدی گفت: در مرحله اول این طرح  از هر استان یک مدرس با حضور در دروه های آموزشی، آموزش های لازم را فرا گرفته  تا این افراد با آموزش مربیان در مناطق و شهرستان های سراسر کشور زمینه اجرا شدن طرح در سراسر کشور را فراهم کنند.

وی گفت: در قالب این طرح آموزش 3900 دانش آموز دختر دوره دوم متوسطه، مربی و والدین آنها در سراسر کشور در بازه زمانی یک ساله پیش بینی شده است.

احمدی گفت: هدف از اجرای این طرح، آموزش حقوق و تکالیف دانش آموزان در امور شهروندی و اجتماعی می‌باشد تا دانش‌آموزان در آینده در تمام نقش‌هایی که به عهده خواهند گرفت، بتوانند با آگاهی از حقوق خود، با تکالیف خود نیز آشنا شوند و جامعه‌ای قانون مدار و نظم پذیری شکل گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم آموزش حقوقی پسران در قالب این طرح گفت: پسران ما نیز باید با حضور در این دوره‌های آموزشی از حقوق خود آگاهی کسب کنند و تکلیف خود را نسبت به جامعه، خانواده، همسر و دیگران بدانند و  به همین دلیل این طرح در مدارس پسرانه نیز اجرا می گردد.

احمدی یکی از راه های توانمند سازی را افزایش اطلاعات و آگاهی مردم عنوان کرد و افزود: در بیشتر آیات قرآن و روایات معصومین انسان به تفکر و تعقل دعوت شده، چنانچه یک ساعت تفکر از  هفتاد سال عبادت برتر دانسته شده، چرا که عبادت امری فردی است اما تفکر ثمره عمومی و جمعی دارد و نتیجه آن شامل حال دیگران نیز می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مشاور وزیر آموزش و پرورش افزایش آگاهی را موجب تشخیص بهتر حق از باطل عنوان کرد و گفت: با آگاهی بخشی به مردم امکان تشخیص حق از باطل و فرق گذاشتن بین آنها بهتر انجام می شود و انسان در انتخاب های زندگی خود بهتر عمل خواهد کرد.