شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ شد: از ۶ میلیون تا ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان


حسن مسعودی گفت: شهریه اعلام شده به شهرتهران و استان‌ها شامل شهریه مصوب و فوق برنامه است و دریافت هرگونه وجه بیش از این مبالغ تحت هر عنوانی تخلف محسوب می‌گردد.

وی با اشاره به دایمی شدن قانون تاسیس مدارس غیردولتی گفت: خوشبختانه در قانون جدید اختیارات خوبی در خصوص نظارت بر دریافت شهریه به سازمان واگذار شده که اگر مدارس غیردولتی شهریه‌ای اضافه‌تر از شهریه مصوب برای سال تحصیلی آینده دریافت نمایند طبق قانون حتما شهریه اضافی باید به اولیاء استرداد گردد.

مسعودی با اشاره به اینکه ملاک تعیین شهریه مدارس غیر دولتی براساس ۷ آیتم الگوی شهریه می‌باشد، تاکید کرد: نرخ شهریه این مدارس بر اساس هفت عامل از جمله دوره تحصیلی، سطح آموزش و پرورش، فعالیت‌های فوق برنامه، فضا و تجهیزات مدرسه و تخصص و تجربیات معلمان و شرایط منطقه تعیین شده است.

وی تاکیدکرد: مدارسی که امسال شهریه اضافی از دانش آموزان گرفتند، جریمه وحق افزایش شهریه برای سال تحصیلی آینده را ندارند.

مدیرکل مدارس غیر دولتی افزود: امسال ۲۷ مدرسه غیردولتی در شهرتهران از اولیاء شهریه اضافی دریافت کردند که مدیران برخی از این مدارس لغو ابلاغ و بقیه نیز ملزم به بازگرداندن شهریه اضافی شده اند.

مسعودی گفت: شهریه مصوب مدارس غیردولتی در پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش درج می‌گردد و مدیران مدارس نیز موظف به نصب نرخ شهریه مصوب در مدرسه هستند و خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلف دریافت شهریه اضافی می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش منطقه و استان مراجعه و تخلف را گزارش کنند.

مسعودی افزود: میزان فعالیت‌های فوق برنامه برای مدارس غیر دولتی ابتدایی حداکثر شش ساعت، برای دبیرستان‌های دوره اول حداکثر هشت ساعت، برای دبیرستان‌های دوره دوم حداکثر هفت ساعت و برای دوره پیش دانشگاهی حداکثر ۱۶ ساعت در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ نرخ شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده برای مدارس ابتدایی حداکثر ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، دبیرستان‌های دوره اول ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و برای دبیرستان‌های دوره دوم حداکثر ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است