تیم بسکتبال دانش آموزی ایران در مسابقات مدارس جهان بیستم شد


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش  خبرگزاری فارس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی بسکتبال مدارس جهان در سال 2017 به میزبانی کرواسی برگزار و تیم ترکیه به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از رقابت‌ها، تیم بسکتبال دانش‌آموزی شهر تهران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات حضور یافت و در پایان به مقام بیستم دست یافت.

نماینده کشورمان در نخستین دیدار خود با نتیجه 53 بر 54 مقابل لیتوانی متوقف شد. در دومین دیدار مقتدرانه مقابل اتریش با نتیجه 75 بر 31 پیروز شد و در آخرین دیدار مرحله گروهی مقابل دانمارک با نتیجه 74 بر 47 شکست خورد.

تیم کشورمان در مرحله بعدی رقابت‌ها موفق شد تا مقابل کرواسی میزبان با نتیجه 85 بر 32 پیروز شود و دیدار بعدی مقابل جمهوری چک 54 بر 37 شکست خورد و در نهایت در آخرین دیدار خود مقابل هنگ کنگ 54 بر 37 شکست خورد و با این مسابقات خداحافظی کرد.

در پایان نیز ترکیه، فرانسه و فنلاند به ترتیب اول تا سوم شدند و نماینده کشورمان جایگاهی بهتر از 20 در بین 32 تیم به دست نیاورد.

در این دوره از رقابت‌ها 32 کشور از پنج قاره شامل جمهوری اسلامی ایران، اتریش، بلژیک، برزیل، بلغارستان، شیلی، چین، هنگ کنگ، کرواسی، مصر، جمهوری چک، دانمارک، انگلستان، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، هند، ایرلند، رژیم اشغالگر، کوزوو، لیتوانی، لوکزامبورگ، هلند، نیوزلند، رومانی، صربستان، اسلواکی، اسلوونی و ترکیه حضور داشتند.

در مجموع 61 تیم که 32 تیم پسران و 29 تیم دختران با 800 بازیکن، 1000 همراه در هشت روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.