مسئولیت معلم بودن سخت است


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سیاوش شهریور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران امروز در همایش تقدیر از معلمان برگزیده آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران که در مجمتع نابینایان شهید محبی منطقه 5 برگزار شد، با اشاره به نقش مهم معلمان در پرورش دانش‌آموزان اظهار داشت: توجه به معلمان پذیرفتن مشکلات آنها و عنایت حداکثری به آنها می‌تواند توسعه پایدار را رقم زند.

وی با اشاره به نقش سازنده معلمان در ارتقای فرهنگی جامعه افزود: شاید هیچ‌ بخشی از کارگزاری فرهنگی به اندازه دخالت و سهم معلمان در ارتقای شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی و ایجاد انسان در تراز جمهوری اسلامی، نقشی نداشته باشد.

شهریور با اشاره به نقش محوری جمهوری اسلامی در جهان گفت: ما ملت ایران تنها ملتی هستیم که در چهارراه سخت جهان قرار گرفته‌ایم و با ریشه‌‌دارترین، بزرگترین و شاید بلندمرتبه‌ترین ملت در همه تاریخ جهان هستیم و سهم قوم ایرانی در فرهنگ، معماری جهان و حکمرانی خوب از دید هیچ فیلسوف و منتقد و منصف و مورخی پوشیده نیست.

وی با اشاره به نقش کلیدی معلمان خاطرنشان کرد: مسئولیت شما معلمان یادآوری چند چیز است و این موضوع است که مردمی هستیم که مردم جهان، صلح و مدارا را دوست داریم و زیر سایه بیداد زندگی‌ نکرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران متذکر شد: امروز مسئولیت معلم بودن سخت است و شما باید به دانش‌آموزان بگویید که این سرزمین بستر صلح و مدارا و زندگی مطلوب است و نباید بگذاریم چرخ زندگی به عقب برگردد.

وی با تاکید براینکه مسئولیت آموزگار فقط تدریس نیست، ابراز داشت: از گردونه‌های سختی گذشته‌ایم و به دلیل دانش، فرهیختگی، شعور تاریخی مدارا و زیرکی‌مان باقی‌ مانده‌ایم.

شهریور بیان داشت: این روزها روزهای سختی است و باید شعور تاریخی این سرزمین فریاد زده شود و شما معلمان باید پرچم نوخواهی و ترقی‌خواهی این سرزمین را در دست گیرید و ایستادگی تاریخی قوم ایرانی را یادآوری کنید.