هنوز «نیاز دانش آموزان به کتابخوانی» در مدارس مورد توجه قرار نگرفته است


به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در حاشیه بازدید از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یک فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مردم تاثیر بسزایی دارد.

 

وی با بیان اینکه کتاب یار مهربان زندگی انسان و عامل تعالی‌ است، افزود: نمایشگاه کتاب نسل جوان و به خصوص دانش‌آموزان را به مطالعه و انس با کتاب که سرمایه بزرگ بشری و مهمترین عامل فرهنگ‌سازی و ترقی کشور است، ترغیب و تشویق می‌کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مطالعه هنوز در میان ایرانیان به ویژه دانش‌آموزان عادت نشده و این مساله در میزان سرانه مطالعه نمایان است. دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان نیاز به مطالعه و کتابخوانی دارند ولی هنوز این مساله در مدارس مورد توجه قرار نگرفته است.

علامتی خاطر نشان کرد: متاسفانه شاهد افزایش نرخ بی‌رویه گرایش نوجوانان به فضای مجازی هستیم که باید سعی کنیم با تشویق آنان به مطالعه کتب درسی و غیردرسی از میزان حضور در شبکه‌های مجازی کاسته و به سهم کتابخوانی اضافه شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما جایگاه خود را به دست نیاورده است، ادامه داد: چه علتی دارد که دانش‌آموزان ما با علاقه تمام ساعت‌های متمادی در شبانه‌روز به برنامه‌های تلویزیون، کامپیوتر، اینترنت و... اختصاص می‌دهند اما نوبت به مطالعه و کتابخوانی که می‌رسد، بی‌حوصله و بی‌انگیزه می‌شوند.