طرح توانمندسازی و تقویت بنیه دانش آموزان مناطق نفتی مدنظر است


به گزارش خبرنگارمهر، سیدامیر طالبیان پیش از ظهر امروز در فرمانداری هویزه و در حضور وزیر نفت اظهار کرد: دانش آموزان همین امروز هم کلاس درس داشتند؛ آموزش هایی برای این دانش آموزان از تاریخ ۲۰ بهمن سال گذشته شروع شده و تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد.

وی افزود: در این منطقه بنا شده تا یک همزیستی مسالمت آمیز درازمدتی با مردم داشته باشیم. طرح توانمندسازی و تقویت بنیه دانش آموزان منطقه مدنظر بوده و در سایر مناطق نفتی نیز از جمله پارس جنوبی و عسلویه کار را شروع کرده و نتایج خوبی مثل افزایش قبولی در کنکور را داشته است.

طالبیان بیان کرد: در این منطقه نیز ۲۲۲ نفر از دانش آموزان طرح پوشش طرح قرار گرفتند و تاکنون ۱۱ آزمون برای آنها برگزار و آثار آموزش ها در کارنامه این دانش آموزان روشن است. از کانون قلم چی نیز که همکاری خوبی برای اجرای آموزش های تقویت بنیه علمی دانش آموزان منطقه داشتند، تقدیر و تشکر می کنم.

وی توضیح داد: بسته کمک آموزشی با ۹ دی وی دی و ۱۴ جزوه و کتاب در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. معلمانی نیز همراه با اجرای این پروژه از تهران عزیمت کرده و به منطقه آمدند و واقعا خیلی مجرب هستند. ۵۶۰ میلیون تومان هزینه برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان منطقه در نظر گرفته شده و از شرکت بهاران پتروشیمی برای تامین اعتبار تقدیر و تشکر می کنیم.

طالبیان در ادامه گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ جلسه دانش آموزان ریاضی فیزیک، ۳۹۰ جلسه دانش آموزان انسانی و ۶۰۰ جلسه برای دانش آموزان تجربی در منطقه بستان، هویزه و دشت آزادگان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کارآموزان که فرزندان هویزه بودند و نتوانستیم در جلسه قبلی خدمت آنها باشیم نیز اینجا حضور دارند، خطاب به آنها گفت: وزیر نفت قول ادامه و استمرار دوره کارآموزی را داده و ضمانت دادند که اگر در آزمون های نهایی نتیجه خوبی را کسب کنید آن وقت موفق و قطعا اشتغالتان تامین می شود.

لزوم ایجاد اشتغال در منطقه

در بخش دیگری از این برنامه حجت الاسلام ناصر نیسی امام جمعه هویزه اظهار کرد: وزیر نفت دست پاکی وزیری را توقع داریم تا آثاری از این وزارت را در منطقه ببینیم؛ با توجه به اینکه در این منطقه طبق آمار مسئولان نفتی بیش از ۷۶ درصد نفت منطقه کارون را داریم اما دریغ از کارها و ارزش افزوده ای که در فرهنگ، ساختار و زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و رفاهی منطقه نمود پیدا کند.

وی افزود: پروژه ای زیربنایی برای رفع محرومیت یا اشتغالزایی در این منطقه انجام نشده و با توجه به اینکه بیش از ۱۰ میدان نفتی در این منطقه داریم تقاضا می شود که از ارزش افزوده های این میادین برای مردم هویزه هزینه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نیسی بیان کرد: انرژی می تواند باعث تامین امنیت و اشتغال و در عین حال به محرومیت زدایی منجر شود. پول ۵۰ روز واردات بنزین می توانست یک پالایشگاه بنزین در منطقه را احداث و باعث اشتغالزایی و تامین امنیت شوند.