فعالیت بیش از ۲۰۰۰ مدرسه قرآنی در سراسر کشور


محمد رضا مصیب زاده مدیر کل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار جوان؛ با بیان اینکه دو گروه مدرسه قرآنی در سطح کشور وجود دارد، گفت: در یک گروه از این مدارس برنامه‌ای که آئین نامه آن مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بوده در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و گروه بعدی مدارسی هستند که به صورت فوق برنامه و در شیفت بعد از ظهر برنامه‌های قرآنی را در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: در مدارس گروه اول ۲ تا ۶ ساعت علاوه بر زمان آموزش رایج در حوزه قرآنی برنامه برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود که گروه دوم مدتی پس از آغاز طرح به علت ناکافی بودن بودجه پرداختی بودجه کافی تعطیل شد.

مدیر کل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۲۲۰۰ مدرسه فعال قرآنی اکنون در کشور فعال هستند، اظهار کرد: تمامی مدارس در جمهوری اسلامی قرآنی هستند، اما این تعداد مدرسه با حضور مدیر، مربی و معلم متخصص رویکردی ویژه و بیش از آنچه مصوب است برای دانش آموزان ارائه می‌دهد.

مصیب زاده گفت: آموزش‌ها در این مدارس رویکردی قرآنی را دنبال می‌کنند که اگر در هر مدرسه‌ای با چنین عنوانی فعالیت‌ها مطابق با ماموریت مدارس قرآنی انجام نشود مورد بررسی قرار می‌گیرد و اولیا بهترین ناظر بر این امر محسوب می‌شوند و در صورت نا رضایتی از نحوه فعالیت می‌توانند آن را به آموزش و پرورش اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: در مدارس قرآنی آموزش‌ها غنی‌تر از سایر مدارس و به طور تکمیلی به دانش آموزان تعلیم داده می‌شود.

مدیر کل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در خصوص کیفیت بخشی به این گونه مدارس تصریح کرد: این مساله بستی به تامین اعتبارات دارد و با توجه به تنگناهای اعتباری که وجود داشته کمی در این زمینه با مشکل مواجه بودیم و منتظر هستیم تا با فراهم شدن فرصت ارتقای کیفیت را در دستور کار قرار دهیم و اکنون مشکلی از تعداد معلمان نداریم.