دانش آموزان باید با تفکر شهید مطهری آشنا شوند


به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، مهدی فیض در نشست مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند سیمای تربیتی افزود: سند سیمای تربیتی برآمده از مدل انسان شناسی اسلامی و قرآنی است و از دیدگاه این سند، یک فارغ التحصیل نمونه باید ویژگی انسان مؤمن، انقلابی و جریان ساز را داشته باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیانات رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، انقلاب و ملت را مبنای عمل دانست و افزود: اولین ویژگی یک فارغ التحصیل مؤمن، انقلابی بودن است.
فیض، انقلابی بودن را موجب انگیزه فارغ التحصیلان برای صدور انقلاب دانست و گفت: در راستای تربیت انقلابی است که دانش آموز با اندیشه های امام راحل، مقام معظم رهبری ، شهدای دفاع مقدس و هسته ای آشنا می شود و بسیج دانش آموزی می تواند حامی این هدف تربیتی در مدارس باشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: پس از تدوین سند سیمای تربیتی ، تقسیم کار ملی باید صورت گیرد تا مشخص شود سازمان و تشکل هایی مانند سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی و هلال احمر هرکدام چه بخش هایی را باید اجرایی کنند.
رئیس ستاد اجرایی بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به این که وقتی از دفاع مقدس صحبت می شود ، دانش آموز باید نسبت به آن اطلاع و آگاهی کافی داشته باشد، گفت: انقلاب نقاط قوتی دارد که دانش آموزان باید این نقاط را بشناسند و با توجه به این شناخت ، یک دانش آموز پرشور انقلابی و جریان ساز باقی بماند.
وی بیان کرد: اردوی راهیان نور، یکی از پازل های تربیت انقلابی است که علاوه بر تربیت دوجنسیتی به صورت مجزا برای پسران و دختران از نظر برگزاری و محتوا هم باید بطور جدا ارائه شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فیض ادامه داد: مجموعه آموزش و پرورش از وزیر گرفته تا تمامی دست اندرکاران بر این اصل معتقد هستند که اردوهای راهیان نور با تمام توان اجرا شود، چراکه دوران دفاع مقدس یک سرمایه ملی به شمار می رود و باید برای حفظ آن کوشید تا این سرمایه عظیم به دست آیندگان برسد.