کارگاه آموزشی درنمایشگاه نقاشی کودکان اوتیستی با حضور شهاب حسینی


به گزارش ایرنا شهاب حسینی که بازی تحسین بر انگیز او درنقش یک پدر کم توان ذهنی در فیلم حوض نقاشی به یاد ماندنی شد، ساعتی پیش در عصر یک شنبه با حضور فرهنگسرای نیاوران از نمایشگاه نقاشی کودکان دارای اختلال طیف اوتیسم و کم توان ذهنی بازدید کرد.
این نمایشگاه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران با نمایش 121 تابلوی نقاشی از هنرمندان 5 تا 22 ساله برگزار شده است.
در طول برگزاری نمایشگاه و در گوشه ای از گالری بچه ها مشغول نقاشی روی بوم های بزرگ هستند؛ جذابیت کار، طراحی های روان و راحت؛ تاش های رنگی آزاد و بی پروا و... همه بازدید کنندگان را به سوی خود جلب نموده است.
روابط عمومی مجموعه فرهنگی نیاوران به نقل از مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: به طور طبیعی، کسانی که تابلوها و نقاشی های این بچه ها را می بینند ، با نوعی از عدم باور نسبت به این توانمندی ها روبرو هستند . آنچه که از ظاهر این کودکان می بینند ، با آنچه که بر روی دیوارهای نمایشگاه نصب شده ، به نظرشان انطباق ندارد!
حسین مفیدی افزود: هدف ما آشنا کردن بازدید کنندگان با شیوه های اجرائی و عملی به کار گرفته شده در طرح های آموزشی و نشان دادن توانمندی های بچه ها بود.
وی ادامه داد: همین تصور که، افراد از دیدن تابلوهای نقاشی نصب شده بر دیوارهای نمایشگاه شگفت زده می شوند و گاه، باور نمی کنند که این کار کودکی باشد که با حواس نامتمرکز در سالن نمایشگاه و کنارشان به این سو و آنسو می دود ؛ تاکید و تائیدی بر زیبا شناسی آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.
او در ادامه گفت: ما در کارگاه هائی که در طول برگزاری نمایشگاه داریم؛ تلاش نموده ایم که کمی این نگاه را باور پذیر تر نمائیم. از سوئی دیگر حضور بچه ها در جمع و اجرای کار عملی در حضور این جمعیت کثیر ، اثرات مثبتی بر روند درمانی و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آنان دارد. تشویق و توجه تماشاگران باعث خود باوری بیشتر در آنان می شود.
به گفته مفیدی با هدف آشنا سازی با کاربرد های آزمون طرح هما و روشهای اجرائی طرح ؛ چند کودک عادی بازدید کننده نیز مورد آزمون قرار گرفته و با روشهای کوتاه مدت آموزشی آثار بسیار زیبائی را در حضور جمع خلق نمودند.
نمایشگاه نقاشی «آفتابی در میان سایه ای» ٢١ اردیبهشت گشایش یافت و امشب به کار خود پایان می دهد.