پیوند دانش آموزان با مسجد طرحی نو برای ماه مبارک رمضان


به گزارش خبرنگار جوان دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: انس با مسجد، یکی از اهداف مهم و قابل پیگیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان می‌باشد و تکریم و غبارروبی مساجد، یکی از راهکارهای ایجاد انس و الفت بین دانش آموزان با مسجد؛ به عنوان اصلی‌ترین پایگاه نیروهای مومن و انقلابی خواهد بود. در همین راستا و با «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» به منظور ایجاد رابطه دوستانه و انس دانش آموزان با مسجد، ارائه می‌گردد تا به تکمیل فرآیند رشد و تربیت دانش آموزان بینجامد.

وی گفت: در این طرح از طریق مربیان قرارگاهها، تعداد دانش آموزانی که فرصت و علاقمندی حضور در طرح را دارند مشخص میشود وتعدادی از مساجد شاخص (که به عنوان پایگاه‌های اصلی نیروهای انقلابی شهرستان شناخته می‌شوند) برای طرح تکریم و غبارروبی مساجد در نظر گرفته می‌شود در هماهنگی مساجد و دانش آموزان، علاوه بر دانش آموزان پسر، هماهنگی مساجد مجزا برای حضور دانش آموزان دختر نیز صورت خواهد پذیرفت.

علامتی عنوان کرد: در این طرح به منظور بهره‌وری هرچه بیشتر از فرصت تکریم و غبارروبی مساجد، با مربیان محترم قرارگاه و یا روحانی محترم مسجد (با رعایت شرایط) هماهنگ می‌شود تا در جمع دانش آموزان و افراد شرکت کننده در طرح حاضر شده و با تشکیل حلقه دوستانه در مورد مسائل فضیلت حضور در مسجد، ثواب و برکات شرکت در نماز جماعت و فلسفه تاکید بر جماعت در اسلام با دانش آموزان بحث و گفتگوی دوستانه داشته باشند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: برنامه به نحوی برنامه ریزی شود که حضور دانش آموزان در مسجد به نماز جماعت ظهر و عصر و یا نماز جماعت مغرب و عشا منتهی شود و در جمع نمازگزاران از دانش آموزان شرکت کننده در طرح، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

 

لازم به ذکر است دانش آموزانی که یک مسجد خاص را برای غبارروبی انتخاب کرده اند، در طول ماه مبارک رمضان در آن مسجد رفت و آمد دارند و در نمازهای جماعت حضور فعال خواهند داشت.