امکان ثبت نام الکترونیکی در پایگاه های اوقات فراغت دانش آموزی فراهم شد


به گزارش  گروه فرهنگی ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، مهدی علی اکبرزاده زمان ثبت نام دانش آموزان در پایگاه های تابستانی را اواخر خردادماه اعلام و اظهار کرد: ثبت نام در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان از اواخر تابستان و از طریق سامانه الکترونیکی اوقات فراغت انجام می شود.
وی ادامه داد: برای اولین بار اطلاعات کاملی از برنامه‌های اوقات فراغت، مربیان، سوابق فعالیت‌های دانش آموزی و فضاهای موجود پرورشی دراین سامانه قرار می‌گیرد تا والدین فرصت انتخاب بیشتری داشته باشند.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش دستیابی آسان به اطلاعات آماری دانش آموزان را از ویژگی های سامانه الکترونیکی دانست و خاطرنشان کرد: امکان تهیه هر نوع گزارش با بازه مشخص زمانی در این سامانه وجود دارد و از آن می توان به عنوان یک بانک اطلاعات جامع استفاده کرد.
علی اکبرزاده بیان داشت: دانش آموزان پس از 9 ماه تلاش در طول سال تحصیلی نیازمند برنامه ریزی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت در فصل تابستانی هستند، بنابراین فراهم کردن فضاهای تفریحی و با نشاط برای دانش آموزان از وظایف مسئولان است تا بتوانند حداکثر استفاده را از اوقات داشته باشند.
وی افزود: برنامه ریزی اوقات فراغت در تابستان 96 براساس شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» انجام شده و تلاش می شود ضمن جذب حداکثری دانش آموزان در مراکز و پایگاه های اوقات فراغت تابستان و با مساعدت دیگر دستگاه های ذیربط شعار «هر دانش آموز، یک مهارت» محقق شود.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس اسناد بالادستی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان جزء وظایف آموزش و پرورش است بنابراین با استفاده از فضاهای درون سازمانی از جمله مدارس و هنرستان ها، مراکز دارالقرآن، کانون های فرهنگی تربیتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز مربوط به سازمان دانش آموزی، اردوگاه های دانش آموزی، مجتمع ها و سالن های ورزشی، پژوهش سراها، سالن های سینمایی دانش آموزی و مراکز فعال تشکل های دانش آموزی، مراکز و پایگاه های تابستانی فعالیت خواهند کرد.