نتایج آزمون ورودی دبیرستان های استعدادهای درخشان اعلام شد


به گزارش خبرگزاری فارس، فهرست نتایج آزمون ورودی پایه هفتم و دهم دبیرستان‌­های استعدادهای درخشان که در روزهای پنج‌شنبه 14 اردیبهشت ماه 1396 و روز جمعه 15 اردیبهشت ماه 1396 در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار شده بود، در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرار گرفت.

این آزمون‌، به منظور شناسایی و جذب دانش‌آموزان صاحب استعداد برتر جهت ادامه تحصیل در دبیرستان‌های استعدادهای درخشان و در راستای سیاست‌های اصولی وزارت آموزش و پرورش و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، برای سال تحصیلی 97-1396 از بین حدود 264 هزار داوطلب شرکت کننده در آزمون، برای ورود به پایه‌های هفتم و دهم برگزار شد.

پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دبیرستان‌های دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان، صرفا بر اساس رتبۀ مبتنی بر نمرۀ آزمون ورودی بوده و برای پذیرفته نشدگان در آزمون، کارنامه عدم قبولی شامل وضعیت پاسخگویی به سؤالات در هر ماده امتحانی (تعداد پاسخ نادرست، تعداد نزده و تعداد پاسخ صحیح)، نمره آزمون در سؤالات استعداد تحلیلی و تحصیلی، نمره کل آزمون و نمرات کل آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت‌های انتخابی دانش‌آموز صادر و ارائه شده است.

اعلام اینترنتی نتایج از طریق نشانی azmoon.medu.ir انجام می‌گیرد و لازم است داوطلبان با درج کد ملی و رمز ورود به پنل شخصی خود در پورتال همگام (یا  شماره سریال شناسنامه ثبت‌شده خود در سناد) وارد سامانه شده و از نتایج خود مطلع شوند.

دریافت درخواست‌های تجدید نظر در نتایج  نیز از روز سه‌شنبه 20 تیرماه 1396 از طریق همین سامانه صورت می‌پذیرد. به اطلاع می‌رساند به جز فهرست اصلی قبول‌شدگان، فهرست ذخیره‌ای‌ برای دبیرستان‌های دورۀ اول و دوم استعدادهای درخشان اعلام نخواهد شد.