والدین همراه داوطلبان آزمون سراسری نیایند


به گزارش ایسنا: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به ترافیک هر ساله در محدوده حوزه‌های آزمون سراسری، گفت: والدین از همراهی داوطلبان خودداری کنند و داوطلبان نیز با شناسایی نشانی محل آزمون، به موقع در محل حضور یابند.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه نشانی حوزه‌های امتحانی داوطلبان بر روی کارت ورود به جلسه آزمون درج شده است، گفت: در شهرهای بزرگ مشاهده می‌شود والدین برخی از داوطلبان به همراه داوطلب به حوزه امتحانی می‌آیند و تا پایان آزمون در اطراف محل برگزای آزمون حضور دارند که این موضوع باعث ایجاد ترافیک در اطراف محل‌های برگزاری آزمون می‌شود.

وی با بیان اینکه از والدین تقاضا دارم که در اطراف حوزه‌های امتحانی مستقر نشوند گفت: حضور والدین در اطراف محل‌های برگزاری آزمون باعث می‌شود سایر داوطلبان نتوانند به جلسه آزمون بیایند و یا از آزمون باز بمانند و در سال‌های گذشته داوطلبانی با این مشکل مواجه شدند.

توکلی گفت: آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر برگزار می‌شود.

وی گفت: داوطلبان برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون باید به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

توکلی افزود: ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب در این آزمون نام نویسی کرده اند که این تعداد در مقایسه با پارسال ۶۹ هزار و ۷۷۱ نفر یعنی هفت و نیم درصد افزایش دارد.

وی در ادامه گفت: از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند.

توکلی گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر، در گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۸۰ هزار و ۵۷۰ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر و در گروه آزمایشی هنر ۱۰ هزار و ۶۷۵ نفر و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز ۶ هزار و ۲۶۸ نفر نام نویسی کرده‌اند.

وی گفت: ۵۱ هزار و ۳۱۰ داوطلب علاوه بر رشته اول امتحانی در گروه هنر و ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر علاوه بر رشته امتحانی اول در گروه زبان‌های خارجی نیز نام نویسی کرده‌اند و به این ترتیب تعداد داوطلبان گروه هنر ۶۱ هزار و ۹۸۵ و تعداد داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز ۱۱۸ هزارو ۴۶۷ نفر است.

توکلی گفت: با توجه به این موضوع برای یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ داوطلب کارت ورود به جلسه صادر شده است.