امنیت تصحیح سؤالات امتحانی با راه اندازی «سامانه الکترونیکی تصحیح اوراق»


به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص سامانه تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی اظهار داشت: سامانه جامعی طراحی شده است و با توجه به ضرورت سرعت تصحیح اوراق و بالاتر بردن دقت در انجام این کار، این اقدام ضرورت داشت.

وی افزود: در این روش، مصحح ضمن تصحیح برگه امتحانی، راهنمای تصحیح در مقابلش قرار دارد و با این روش سرعت، دقت و امنیت تصحیح بالاتر می‌رود.

عمادی اضافه کرد:‌ این روش مزیت دیگری هم دارد و این است که هزینه تصحیح اوراق امتحانی به خصوص در بخش سؤالات چهار گزینه‌ای، کاهش می‌یابد.

 رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه 4500 حوزه برگزاری امتحان نهایی در سراسر کشور وجود دارد، گفت: سخت‌افزارهای الکترونیکی کردن برگزاری امتحان نهایی در همه این حوزه‌ها پرهزینه است اما در آینده برگزاری امتحانات به این شیوه در برنامه است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برای تضمین امنیت امتحانات، بارگذاری سؤالات در سامانه است که همزمان با بارگذاری، دانش‌آموزان پاسخ به سؤالات را شروع کنند.

عمادی با بیان اینکه اداره حقوقی وزارت آموزش و پرورش پیگیر متخلفان لو دادن سؤالات امتحان نهایی است، گفت:‌ این اتفاق دقایقی قبل از شروع امتحان افتاد و تاثیر چندانی در نتیجه امتحانات نداشت و عوامل آن هم دستگیر شده‌اند.