چاپ کتب درسی سال تحصیلی جدید تمام شد


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش امروز در نوزدهمین دوره «سازمان و یک روز درهای باز» که با حضور معاونان پژوهش، پرورشی و فرهنگی و ابتدایی، سرگروه‌های آموزشی و معلمان مؤلف استان قزوین برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم‌آموزی و انتقال آن به دیگران، اظهار داشت: امروز نیازمندیم تا دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی ما شفاف با مردم برخورد کنند و درهای باز، شیشه‌ای کردن سازمان پژوهش است.

وی با اشاره به تولید کتاب‌های درسی، ادامه داد: در حال حاضر 1100 عنوان کتاب درسی با تیراژ 120 میلیون در سال منتشر می شود؛ ضمن اینکه 34 عنوان مجله رشد با تیراژ 35 میلیون چاپ می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: چاپ کتب درسی سال تحصیلی جدید تمام شده است و کتاب‌های درسی سال 98ـ97 در حال چاپ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با اشاره به کم اهمیت دادن به دوره ابتدایی، تصریح کرد: نسبت به دوره ابتدایی کوچک نگاه کرده‌ایم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معتقدم الان روش تدریس در کتاب‌های درسی روش مناسبی نیست؛ ضمن اینکه باید منابع درسی را درخصوص کتب به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه پیشنهاد سیر مطالعاتی در خصوص منابع مختلف درسی را ارائه داده‌ایم، افزود: این کار شروع شده است و در اسناد انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان خاطرنشان کرد: آموزش ابتدایی، اساس و رکن آموزش و پرورش است و لذت یادگیری باید برای دانش‌آموز فراهم کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان داشت: پرخواندن و پر نوشتن در دوره ابتدایی بی‌معناست.