تالیف کتاب «جوان و خانواده» در پایه دوازدهم


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه صیانت از فرزندان ابتدا باید در داخل خانه اتفاق بیفتد، اظهار داشت: به دلیل مشغله‌های والدین، ارتباط کلامی و روابط عاطفی در خانواده‌ها ضعیف شده و این موضوع ممکن است به فقدان این صیانت در داخل خانواده منجر شود که خطرناک است.

وی با اشاره به تالیف کتاب «جوان و خانواده» برای پایه دوازدهم افزود: برای سال آینده تالیف این کتاب را در برنامه داریم که به آموزش‌های پیش از ازدواج می‌پردازد و هدف از این درس این است که ازدواج‌ها بر اساس بصیرت اتفاق بیفتد و دختر و پسر امروز وظایف خود را در آینده بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: در پایه هفتم در کتاب «تفکر و سبک زندگی» با موضوعات خویشتن‌داری و مهارت نه گفتن خصوصا در رد کردن دعوت به بعضی تفریحات، دوستیابی، همچنین بحث رفتارهای پرخطر، سلامت فردی و اجتماعی و بهداشت فردی مطرح می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در این پایه در درس تفکر و سبک زندگی جزوه‌ای مخصوص دختران درنظر گرفته شده که فقط معلم خانم آن را تدریس می‌کند و به موضوعات بهداشت بلوغ و بهداشت جنسی دختران می‌پردازد؛ همین جزوه در سال هشتم مخصوص پسران تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند در آموختن مراقبت‌های فردی و اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در پیشگیری از بزهکاری یا قربانی بزهکاری شدن کتاب عنصری لازم است ولی کافی نیست لذا توسعه این مباحث باید در گفت‌وگوهای کلاسی بین دانش‌آموزان و معلمان اتفاق بیفتد.