آمادگی مدارس برای اول مهر


عباسعلی باقری در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در رابطه با آمادگی مدارس برای اول مهر اظهار کرد: مدارس تهران با تلاش مدیران برای بازگشایی آماده هستند و تنها مورد این است که با اعلام نتایج نقل و انتقال کمبود نیروی انسانی مشخص خواهد شد که باید آن را جبران کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم کلاس‌های درس بدون معلم نماند و منتظر اعلام نتایج نقل و انتقال هستیم، معلمان ورودی به شهر تهران در مناطق 11 تا 19 ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه موافقت با انتقال دایم کارکنان زن به مناطق تهران مشروط به تغییر سمت و حضور در شغل آموزگاری است، گفت: علاقمندان با ورود به شهر تهران باید در این بخش مشغول به کار شوند.

باقری بیان کرد: فضای مدارس نیز برای حضور دانش‌آموزان در روز اول مهر آماده هستند اما چند سازمان که مدارس متعلق به آنهاست حکم تخلیه گرفتنه‌‌اند، امیدواریم با توجه به اهمیت آموزش‌وپرورش و زمان اندک تا بازگشایی مدارس، مشکل را برطرف کنند، این مدارس متعلق به اوقاف و بنیاد شهید هستند.

به گزارش تسنیم، در دستورالعمل بازگشایی در رابطه با وظایف مدارس آمده است:

تشکیل شورای معلمان یک هفته قبل از آغاز سال تحصیلی. تنظیم برنامه هفتگی مدرسه و توزیع آن میان دانش‌آموزان در روز اول مهر.

دریافت ابلاغ و تحویل برنامه کاری معلمان قبل از شروع سال تحصیلی. تهیه و تنظیم تقویم اجرایی سالانه مدرسه.

برگزاری جشن بازگشایی مدرسه با دعوت و تقدیر از خانواده‌‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان و دانش‌آ»وزان ساعی و برتر در زمینه‌های هنری، ورزشی، فرهنگی و علمی.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس با توجه به شرایط سنی و پایه تحصیلی دانش‌آموز، تزئین واحدهای آموزشی برای ورود دانش‌آموزان در روز بازگشایی، بهسازی پایگاه تغذیه سالم مدرسه.