ایران دومین کشور در رشته های مهندسی است


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از افتخارآفرینان کنکور ۹۶ که در مدرسه شهدای هفتم تیر منطقه ۷ برگزار شد، اظهار کرد: تعداد رتبه‌های تک رقمی کنکور در شهر تهران نشان دهنده تلاش همکاران این شهر است.

وی افزود: سخت‌کوشی دانش آموزان و فراهم کردن عوامل این موفقیت در مدرسه و خانه نیز در رقم خوردن این رتبه‌ها تاثیرگذار بوده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان با برنامه ریزی می‌توانند در کنکور موفق شوند، گفت: شاید تصور این است دانش آموزان در این مدت ورزش و تفریح نداشته اند، اما برای این موفقیت فقط تلاش علمی صورت نگرفته است بلکه سلامت جسمی و روحی و زمینه‌های مورد علاقه نیز مورد توجه بوده است.

زرافشان ادامه داد: دانش آموزان با قبولی در کنکور وارد مرحله دیگری از زندگی می‌شوند و در هر رشته‌ای که ورود کردند برای سربلندی ایران تلاش کنند.

وی عنوان کرد: در چند سال آینده باید ببینیم رتبه‌های برتر کنکور چگونه با درخشش خود می‌توانند نام ایران را سربلند کرده و آن را به کشور‌های برتر در عرصه علمی تبدیل کنند اگر از مرحوم میرزاخانی یاد می‌شود به دلیل درخشش او در توسعه علم در جهان بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نخبگان کشور باید در عرصه‌های مختلف جامعه خدمت و وسایل توسعه در کشور را فراهم کنند. علت ماندگاری پروفسور حسابی نیز به دلیل تلاش برای توسعه و پیشرفت ایران است و در این مسیر باید سختی‌ها را تحمل کرد و آن‌ها را نیز بخشی از مسیر موفقیت دانست.

وی با اشاره به اینکه عامل تحول هر کشور منایع انسانی است که ارزش افزوده ایجاد می‌کند، گفت: ایران دومین کشور دنیا به جهت فارغ التحصیلان رشته مهندسی است و در عرصه نانو و پزشکی می‌توان ارزش افزوده بیشتری را ایجاد کرد.