افزایش متوسط نمره امتحانی و درصد قبولی دانش آموزان در امتحانات خردادماه


به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با هدف آسیب شناسی، طرح تحلیل امتحانات خرداد ماه، هر سال انجام می‌شود و بر اساس نتایج حاصله، اقداماتی در جهت رفع مشکلات، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح از سال 93 آغاز شده است، افزود: این طرح در دوره متوسطه در رشته‌های علوم انسانی، ریاضی، علوم تجربی و معارف اسلامی و در شاخه‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش اجرا می‌شود و براساس 2 شاخص کلی، درصد قبولی و میانگین نمرات امتحانات نهایی، نتایج، تحلیل و استخراج می‌شود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از افزایش درصد قبولی و نمره میانگین سال 96 نسبت به سال 95 خبر داد و خاطر نشان کرد: درصد کل قبولی دانش‌آموزان در خرداد ماه 95، 83.94 بود که این رقم در سال 96 به 84.63 افزایش یافته است و نمره میانگین کل رشته‌ها از  12.29 در سال 95 به 12.88 در خرداد سال 96 افزایش یافته است.

عمادی ادامه داد: هرچند با سطح مطلوب هنوز فاصله داریم اما افزایش فعلی، نشان می‌دهد که آموزش و پرورش مسیر رشد و ارتقا را طی می‌کند و علی‌رغم افت و خیزهای موجود، امید آن می‌رود که این وضعیت در سال‌های آینده بهبود بیشتری یابد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تحلیل امتحانات نهایی خرداد ماه در 4 سطح ، ملی، استانی، منطقه‌ای و مدارس اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در سطح ملی، یک میانگین کل و یک نمره کل وجود دارد که از مجموع 100 نمره کل در رشته‌های مختلف تحصیلی، استخراج می‌شود.