افزایش گرایش دانش آموزان به «شاخه کاردانش» نسبت به سال گذشته


سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص «برنامه‌های این اداره کل در سال تحصیلی جدید»، اظهار داشت: تا حال حاضر دانش‌آموزانی که اطلاعات‌شان در سامانه سناد ثبت شده است، نسبت به سال  گذشته اقبال بیشتری نسبت به شاخه کاردانش داشته‌اند.

 وی ادامه داد: برنامه‌هایی برای فرهنگ سازی در خصوص شاخه کار دانش شروع کرده‌ایم و به صورت ویژه طرح «یک روز با هنرستان» که از سال قبل شروع شده است را به طور کامل پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به  فعالیت‌های مربوط به افزایش کیفیت آموزشی در شاخه کاردانش، افزود: مشارکت دستگاه‌ها در اجرای آموزش، یکی از برنامه‌های مد نظر است؛ ضمن اینکه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی تفاهم‌نامه هایی امضا شده است و امسال، مشارکت بیشتری در فرایند آموزش خواهند داشت.

آذرکیش با اشاره به مصادیق فرایند آموزش، خاطر نشان کرد: این فرایند شامل «تدوین استاندارد»، «اجرای آموزش» و «برگزاری و صدور گواهینامه» است؛ ضمن اینکه امسال برنامه ویژه‌ای نسبت به سال قبل داشته‌ایم که آن «آموزش توانمد سازی هنرآموزان» بود و در حال حاضر شروع شده و شامل 9 دوره است .

 وی متذکر شد: اعتقاد داریم در سند تحول معلم و مربی مترادف هم به کار رفته است؛ چراکه اصلی ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت است؛ ضمن اینکه آموزش و توانمند سازی، یکی از اولویت‌های دفتر آموزش کاردانش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش  ابراز داشت: 9 دوره تحت عنوان بسته‌های آموزشی کاردانش در مرکز بین‌المللی تربیت مربی کرج برگزار کردیم و در حال حاضر 6 دوره که 10 عنوان را شامل می‌شود در حال برگزاری است و تا 22 شهریور ادامه دارد.

آذرکیش گفت: در طول سال برنامه آموزش الکترونیکی و ویدئو کنفرانس که روش‌های دیگر دانش افزایی هنرجویان در کلاس است، برگزار می‌شود.

وی در خصوص «رشته‌های جدید شاخه کاردانش در سال تحصیلی جدید»، یادآورشد: امسال بعد از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش این رشته‌ها اعلام می‌شود.