سهم 30 درصدی رشته های مهارتی از انتخاب دانش آموزان پایه دهمی


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت ثبت نام دانش‌آموزان بیان کرد: تا روز ۱۳ شهریور ماه ۱۲ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۵۶ نفر در سامانه سناد ثبت نام شدند که از این تعدادهفت میلیون و ۴۸۹ و ۲۵۳ نفر در مقطع ابتدایی، ۲ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۲۵۴ نفر در مقطع متوسطه اول، یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۹۱۸ نفر درمقطع متوسطه دوم نام نویسی داشتند.

وی افزود: ۶۷۹ هزار و ۱۵۵ نفر در پایه دهم ثبت نام کردند که ازاین تعداد 12/2 درصد در رشته ریاضی، 30/4 درصد در رشته تجربی، 27/1درصد در رشته انسانی، ۱۵ درصد در شاخه فنی و حرفه‌ای و 14/7 درصد در کاردانش ثبت نام کرده اند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مجموعا در رشته های مهارتی 29/7 درصداز دانش آموزان تاکنون ثبت نام کردند که سال گذشته این عدد حدود 35 درصد بود که با ثبت نام حدود 6 درصد دیگر دانش آموزان به تعداد سال گذشته خواهیم رسید.

زرافشان بیان کرد: هدف گذاری که در قانون برنامه ششم برای امسال شده است، 38 درصد است و شامل تمام دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش می شود، امیدواریم به هدفگذاری در این مورد برسیم.