امداد و آتش نشانی در کتاب درسی دبیرستانی ها قرار گرفت


معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران، گفت: موضوعات ایمنی و آتش نشانی با سرفصلی بنام ایمنی و پیشگیری در کتاب درسی پایه دهم مقطع متوسطه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دهمندی افزود: در سال جدید تحصیلی ۱۰ صفحه از کتاب درسی آمادگی دفاعی برای دانش آموزان پایه دهم مقطع متوسطه به موضوعات ایمنی و آتش نشانی اختصاص یافته است.

وی گفت : این مطالب شامل حوادث طبیعی و غیر طبیعی ، تصادفات ، غرق شدگی ، آتش سوزی ، گازگرفتگی و توصیه های ایمنی است.

دهمندی اظهار داشت: مطالب سال گذشته به صورت آزمایشی در ۴ صفحه درکتاب آمادگی دفاعی مقطع متوسطه گنجانده شده بود که با پیگیری انجام شده و نشست های مسئولین امور تربیتی و مذهبی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان آتش نشانی تهران و وزارت آموزش و پرورش، این موضوعات در سال تحصیلی جدید افزایش یافت که با همکاری کارشناسان و بررسی مطالب گوناگون در راستای ایمنی و آتش نشانی ، سرانجام تعداد ۱۰ صفحه از بهترین و مفیدترین این مطالب گلچین و برگزیده شد و در کتاب درسی امسال گنجانده شد.

معاون اجتماعی فرهنگی سازمان آتش نشانی تهران آشنایی دانش آموزان با مباحث ایمنی و آتش نشانی و همچنین بالابردن مهارت برای پیشگیری از حوادث و آتش سوزی را از جمله اهداف این درس عنوان کرد و گفت: براساس توافق انجام شده ، بزودی کتاب معلم نیزبه تعداد ۵۰ تا ۶۰ صفحه با مباحث تکمیلی در خصوص ایمنی و آتش نشانی تالیف و چاپ خواهد رسید.

دهمندی اضافه کرد: کتاب معلم با موضوع امداد و آتش نشانی درقالب لوح فشرده (CD) و کتاب دراختیار معلمان قرار می گیرد تا با بهره گیری از این مطالب بتوانند این مباحث را براحتی برای دانش آموزان تدریس کنند.