کاهش 0.3 درصدی چاقی پسران با ورزش های دانش آموزی


به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در چهارمین جلسه ستاد عالی فعالیتهای ورزش دانش آموزی در سال تحصیلی 96 ـ 97، با اشاره به اتکا به اسناد بالادستی در ساماندهی ورزش دانش‌آموزی گفت: در اجرای سند تحول بنیادین پبشرو بوده ایم.

وی افزود: سند تحول بنیادین مدرسه را به عنوان کانون تحول معرفی می‌کند و بر مشارکت خانواده‌ها، اولیاء و سازمان‌ها برای پیشبرد اهداف تاکید می کند. بنابراین تلاش کردیم مدرسه محوری، مشارکت محوری و برنامه محوری را در راس سیاست‌های خود قرار دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدرسه محوری، کیفیت بخشی، طراحی و استقرار نظام استعدادیابی و ارتقای جایگاه تربیت بدنی از جمله عناوین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است گفت: فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزی کاربردی هستند و منجر به کاهش سه دهم درصدی چاقی در پسران شده اند.

حمیدی با اشاره به فعالیت 33 هزار معلم ورزش در مدارس کشور عنوان کرد: 800 پروژه ورزشی را آغاز کرده ایم که از این میزان امسال 150 پروژه به اتمام می‌رسد. علاوه بر این امسال مدارس را به وسایل ورزشی مجهز می‌کنیم. یکی دیگر از اقدامات ما در سال جاری طراحی لباس معلمان ورزش بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مسیر حرکت در ورزش قهرمانی گفت: نظام استعدادیابی و غربالگری برای 13 میلیون دانش آموز در هرسال دنبال می‌شود. طرح المپیاد درون مدرسه ای را چهارسال قبل کلید زدیم و 4.5 میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند که منجر به افزایش نشاط در مدارس شد.

حمیدی افزود: همچنین 3000 فضای ورزشی برون مدرسه‌ای در نظر گرفته شد تا دانش آموزان در قالب کانون ها به این اماکن هدایت شوند. 8000 مدرسه در طرح کانون های ورزشی دانش‌آموزان را در بیرون مدرسه تحت آموزش تکمیلی قرار می‌دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر ورزش دانش‌آموزی متوقف شود، رشته‌های قهرمانی ضعیف خواهند شد اظهار کرد: امسال 68 رشته مقطعی و جنسیتی و 68 رویداد برگزار شد و در این مسابقات اگر تیم مدرسه در منطقه، استان و کشور اول شود، به مسابقات خارجی اعزام می‌شود.