استقرار پایه یازدهم از اول مهر


مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از اول مهر پایه یازدهم با کتب جدید مستقر می‌شود، از حذف دوره پیش دانشگاهی از 31 شهریور1397 خبر داد و گفت: با حذف پیش دانشگاهی دوره نظری، سه ساله می‌شود.

قربانعلی افشانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در راستای اجرای نظام جدید آموزشی ۳-۳-۶ به اواخر برنامه استقرار پایه یازدهم نزدیک می شویم اظهار کرد: از اول مهر جاری پایه یازدهم با کتب جدید آموزشی مستقر می شود. در همین زمینه تا کنون آموزش نیروی انسانی، ساماندهی نیروی انسانی، تدوین و توزیع کتب درسی و ثبت نام دانش آموزان در مدارس انجام شده است.  

وی ضمن اعلام اینکه پیش دانشگاهی پایان سال تحصیلی آینده یعنی ۳۱ شهریور ۹۷، حذف می شود گفت: در آخرین مرحله استقرار نظام جدید، پیش دانشگاهی ۳۱ شهریور ۹۷ خداحافظی می کند و دوره نظری در نظام جدید سه ساله خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش درباره آمارهای ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت: هنوز ورود اطلاعات ثبت نام در سامانه سناد به اتمام نرسیده است اما مجموع آمار ثبت نام ها در سناد از مرز ۱۲ میلیون نفر گذشته است.   

افشانی با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو کیفیت بخشی برنامه های آموزشی را همانند گذشته اما با قوت بیشتری پیگیری می کنیم گفت: وظیفه نظارت و پایش بر برنامه های آموزشی را نیز به صورت جدی تری دنبال می کنیم. در سال تحصیلی قبل هم برنامه های کیفیت بخشی بخوبی اجرا شد و شاهد بودیم میانگین نمرات ورقه امتحانی دانش آموزان و همچنین میزان قبولی آنها رشد داشت. به عنوان مثال میانگین نمرات کتبی امتحان نهایی ۰.۴۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

به گفته وی شاخص‌هایی چون درصد قبولی و میزان فارغ التحصیلی، کسب موفقیت در المپیادهای داخلی و خارجی و میانگین نمرات امتحانی در سنجش برنامه‌های کیفیت بخشی موثرند.