ثبت نام بیش از 35 درصد دانش آموزان در هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش


به گزارش خبرگزاری فارس، محسن حسینی مقدم در بازدید از هنرستان شهید کلانتری مشگین شهر اظهار داشت: تاکنون بیش از 35 درصد از دانش‌آموزان واجد شرایط کشور در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با تکمیل ثبت‌نام، این میزان افزایش یابد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 13 میلیون دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس کشور شدند که از این تعداد 7.5 میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، سه میلیون در مقطع متوسطه اول و 4.5 میلیون دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بر اساس ابلاغ ریاست جمهوری، مهارت آموزی در وزارت آموزش و پرورش در اولویت کاری قرار گرفته و نحوه آموزش باید طوری باشد که هنرجویان بتوانند پس از فارغ التحصیل شدن وارد بازار کار شوند.

حسینی‌ مقدم افزود: هم اکنون دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش مشغول تدوین طرحی جامع است که بر اساس آن تا پنج سال آینده تعداد هنرجویان از 38 درصد فعلی به 50 درصد افزایش یابد.

وی گفت: امسال علاوه بر اختصاص 540 میلیارد ریال کمک دولتی برای تجهیز هنرستان‌های کشور، 2 هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت، 2 درصد از درآمد حاصله از فروش گاز نیز برای توسعه هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در نظر گرفته شده است.